Hotelurile si restaurantele conduc in topul oportunitatilor in servicii

Oportunitatile strategice pe termen scurt ale Romaniei in vederea aderarii la Uniunea Europeana vizeaza sectorul hotelier si al restaurantelor, transporturile pe apa si aeriene, tranzactiile imobiliare si serviciile prestate intreprinderilor, potrivit studiului Romania 2007 – Serviciile: convergen?? ?i dezvoltare – autori: Cezar Mereuta, Carmen Oncescu si Emilian Dobrescu. Au fost analizate 12 sectoare ale pietei de servicii din Romania in comparatie cu sectoarele similare din Uniunea Europeana, dupa urmatoarele criterii, repartitia cotelor de piata, numarul de societati la mia de locuitori, profitabilitatea sau productivitatea. Din perspectiva competitiei existente pe piata, cele mai competitive piete sunt comertul, hotelurile, tranzactiile imobiliare sau publicitatea, in timp ce la polul opus se situeaza transporturile aeriene si cele pe calea ferata, serviciile postale si serviciile de telefonie.
Source: Ziarul Financiar