Hotelul Sofitel a inregistrat un grad de ocupare de 76% in 2006

In 2006 hotelul Sofitel, aflat sub contract de management cu Accor, a inregistrat un grad de ocupare de 76%. Bruno Vinette, directorul general al hotelului Sofitel, a declarat ca cele mai bune luni pentru activitatea hotelului sunt martie, aprilie, mai, septembrie, octombrie si noiembrie iar cele mai bune zile ale saptamanii sunt marti, miercuri si joi. La polul opus se afla lunile ianuarie, iulie si august, ca si zilele de weekend, cand gradul de ocupare este foarte scazut.

Clientii hotelului Sofitel sunt in proportie de 65% straini, care calatoresc la Bucuresti in scopuri de afaceri, Bruno Vinette declarand ca romanii care se cazeaza in Bucuresti, fie oameni de afaceri sau simpli turisti, prefera segmentul hotelier de 2 si 3 stele.

Cresterea numarului de clienti ar putea fi sustinuta de atragerea grupurilor pentru conferinte sau de atragerea turistilor. Insa lipsa centrelor de conferinte mari, cu peste 1.000 de locuri si a atractiilor turistice face gradul mediu de ocupare al hotelurilor din Bucuresti sa depaseasca rareori 75%.

In 2006 hotelul Sofitel a inregistrat o cifra de afaceri de 10 milioane EUR, in crestere cu aproximativ 10% fata de 2005. O camera la Sofitel costa 220 EUR la rack rate dar pretul poate scadea pana la 90 EUR in weekend sau in cazul in care exista un contract prealabil cu hotelul.

In prezent hotelul se afla intr-un proces de renovare care include inlocuirea instalatiilor de apa si a televizoarelor din camere iar in acest an vor fi redecorate camerele. Procesul de modernizare va fi finalizat pana la sfarsitul acestui an si va costa 500.000 EUR, a precizat directorul hotelului.

In urma cu doi ani directorul general de la Sofitel a implementat in o noua politica de salarizare, care urmareste remunerarea personalului in functie de performante, cu scopul de a atenua fluctuatiile de personal, care se rasfrang asupra calitatii serviciilor si implicit asupra gradului de ocupare a hotelului. Astfel, din 2005 pana acum, cele mai mici salarii din hotel, cele ale angajatilor din departamentul de intretinere si menaj si ale celor din departamentul Food&Beverage, au crescut cu 36%, respectiv 53%. Iar daca la sfarsitul lunii hotelul si-a atins obiectivele, salariatii beneficiaza de un plus de 10% din salariu.
Source: Ziarul Financiar