Happy Tour mizeaza pe dezvoltarea puternica a cererilor pentru croaziere

Cea mai mare agentie de turism locala, Happy Tour, mizeaza pe dezvoltarea puternica in urmatorii ani a cererilor pentru croaziere.

Presedintele Happy Tour, Nicolae Demetriade, a declarat ca cererile pentru croazierele de lux au inregistrat cresteri insemnate, de la 310 pasageri in 2005, la 680 de pasageri in primele noua luni ale acestui an.

In acest an, croazierele au reprezentat numai 3% din cifra de afaceri a agentiei, dar pentru anul viitor Nicolae Demetriade estimeaza ca minimum 7% din cifra de afaceri va reprezenta vanzarile de pachete turistice pe croaziere.

In primele noua luni ale acestui an, Happy Tour a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 27 milioane EUR, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, si un profit de 7 milioane EUR. Agentia s-a axat in principal pe domeniul business travel, insa acopera toate zonele de activitate. Segmentul cel mai reprezentativ de clienti este cel de corporatii, a declarat Nicolae Demetriade, care estimeaza ca agentia va incheia acest an cu o cifra de afaceri de peste 36 milioane EUR, in crestere cu aproximativ 13% fata de 2005.

Cea mai mare pondere in activitatea Happy Tour o detine ticketing-ul care are in prezent o pondere de 60%, turismul intern reprezinta 12% din activitate, restul fiind reprezentat de turismul extern.

Pentru aceasta vara, cele mai cautate destinatii de vacanta pe segmentul de turism extern au fost Grecia si Turcia, pe aceste destinatii agentia operand chartere.

Primele cinci agentii de turism in ceea ce priveste cifra de afaceri pe anul trecut au fost Happy Tour, Aerotravel, Eximtur, Nova Touring si Marshal Turism care au cumulat o cifra de afaceri de peste 100 milioane EUR.

Pe piata romaneasca activeaza in prezent aproximativ 1.500 de agentii de turism, care isi impart un public-tinta de aproximativ 10 milioane de persoane, reprezentand atat turisti romani, cat si straini.
Source: Ziarul Financiar