Guvernul a aprobat programul anual pentru dezvoltarea produselor turistice

Pe data de 18 martie, Guvernul a aprobat programul anual pentru dezvoltarea produselor turistice si programul anual de marketing si promovare a turismului romanesc, finantate din bugetul Ministerului Turismului.

Acest program urmareste sustinerea turismului intern, pentru imbunatatirea circulatiei turistice, in paralel cu conservarea patrimoniului natural si cultural.

Printre obiectivele acestui program se afla constituirea de parteneriate pentru elaborarea cadrului strategic de urbanism la nivel national, in vederea dezvoltarii turismului, crearea unui sistem institutionalizat de colaborare intre specialistii din turism si urbanism, participarea specialistilor si autoritatilor publice locale la aprobarea si promovarea Planului de Amenajare a Teritoriului National – Sectiunea a VIII-a zone cu resurse turistice, precum si a metodologiei pentru analiza potentialului turistic al teritoriului.

De asemenea, se urmareste imbunatatirea calitatii programelor de formare profesionala a personalului pentru sectorul turism, hoteluri si restaurante si a serviciilor turistice din Romania, dezvoltarea si promovarea unor produse si destinatii turistice importante pentru Romania, prin vizite de scurta durata in Bucuresti, croaziere pe Dunare si in Delta Dunarii, turism montan, turism balnear, turism de litoral si turism cultural, precum si organizarea de parteneriate internationale cu rol in cresterea vizibilitatii destinatiilor turistice din Romania si restructurarea sistemului informational in domeniul turismului.

Totodata, prin intermediul acestui program se urmareste derularea de programe de investitii in parteneriat public-privat intre Ministerul Turismului si autoritatile publice locale la nivel de judet sau unitate administrativ teritoriala, realizarea de studii de specialitate si alocarea de fonduri pentru investitii in infrastructura turismului, in parteneriat cu autoritatile publice locale.

In programul anual de marketing si promovare a turismului romanesc sunt incluse si activitati de promovare prin intermediul insertiilor publicitare in cataloagele turistice, prin produse turistice si pachete de servicii turistice. In plus, programul contine activitati de promovare prin intermediul posturilor radio-tv, prin actiuni generale, prin materialele de promovare de tipul tiparituri si materiale audio-video cu specific turistic.

Programul prevede, de asemenea, realizarea si promovarea brandului turistic national.

Source: Bloom Biz