Guvernul a amanat din nou finalizarea lucrarilor de modernizare a Aeroportului Otopeni

Guvernul a extins cu 3 ani, pana in 2022, termenul de finalizare a lucrarilor de modernizare la aeroportul Henri Coanda-Otopeni, incluse in programul de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare.

La sfarsitul anului 2008, lucrarile au fost de asemenea amanate cu 4 ani, din 2015 pana in 2019, din cauza nefinalizarii Planului Urbanistic Zonal, PUZ.

Astfel, Guvernul a decis ca terenurile necesare realizarii investitiei sa fie achizitionate si scoase din circuitul agricol pana in 2020, fata de termenul initial de 30 iunie 2010, iar lucrarile la infrastructura de transport pentru asigurarea accesului in zona de est a aeroportului sa fie realizate in intervalul 1 ianuarie 2014 – 31 decembrie 2016.

Pentru dezvoltarea infrastructurii prin realizarea unui nou terminal pentru pasageri, lucrarile ar urma sa fie realizate intre anii 2014-2022, fata de termenul initial 1 ianuarie 2011 – 31 decembrie 2019.

Lucrarile de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare pentru prelucrarea traficului de marfuri si posta prin realizarea unei platforme multimodale cargo si realizarea unui parc tehnologic high tech pentru dezvoltarea activitatilor conexe transportului aerian ar urma sa fie incheiate in perioada 2017-2022.

Planul urbanistic zonal ar urma sa fie aprobat pana la 1 septembrie 2012.

Amanarea intregului program este justificata de Guvern prin faptul ca mentinerea vechilor termene are drept consecinte negative si imediate, depasirea calendarului programului strategic, ceea ce implica blocarea potentialului de dezvoltare pe termen lung a infrastructurii aeroportuare publice, plata de despagubiri/daune catre proprietarii terenurilor care nu sunt expropriati la timp, sau care sunt afectati de necorectarea limitelor de extindere si plata de despagubiri pentru lipsa exproprierii, aspecte dezavantajoase pentru statul roman, in calitatea sa de expropriator, mai ales in conditiile crizei economico-financiare actuale.

Source: Wall-Street