Festivalurile si concertele din acest an duc piata festivalurilor la peste 600 mil. RON

Analistii de la Frames estimeaza ca cei peste 1 milion de spectactori din acest sezon vor duce piata festivalurilor din Romania la un record istoric, dincolo de granita de 600 mil. RON.
Piata festivalurilor din Romania a inregistrat una dintre cele mai spectaculoase cresteri din economie, nu doar din prisma audientei, estimata in acest an de catre compania de consultanta Frames la peste 1 milion de oameni. Dincolo de biletele vandute, business-ul de festival inseamna zeci de milioane de lei incasari din servicii, de la mancare si bauturi la transport, turism, produse promotionale si afaceri conexe.
Potrivit studiului, afacerile din acest sector au inregistrat anul trecut venituri de 472,6 mil. RON, cu peste 80 mil. RON mai mult decat in 2017.
In 2010, cele 366 de companii din acest sector, ce includ organizarea si logistica necesara, raportau afaceri de 77.945.890 RON. Pe fondul dezvoltarii sectorului, numarul firmelor a crescut, de asemenea, substantial, ajungand la 1.196 de firme in 2017 si la 1.238 de companii in 2018, conform analizei Frames.
Profitul la nivelul pietei a crescut de la 5,8 mil. RON in 2010, la 62,2 mil. RON in 2017, respectiv 87,9 mil. RON in 2018.
Media profitului net al industriei a crescut de la 19.358 RON in 2010 la 71.069 RON in 2018, iar media capitalului total a atins nivelul de 91.708 RON.
Intr-o piata in care numarul firmelor a crescut semnificativ in ultimii ani, Untold SRL continua sa fie principalul jucator, cu afaceri de 68,3 mil. RON in 2018, in crestere cu peste 9 mil. RON fata de anul precedent.
Pe locul doi s-a clasat GLOBAL RECORDS SRL din Constanta, cu afaceri de 45,8 mil. RON in 2018, in crestere cu 13 mil. RON fata de 2017, si cu un profit de 3,7 mil. RON.
Locul tri este detinut de compania clujeana FESTIVAL TICKETS MANAGEMENT SRL, cu afaceri de 26,9 mil. RON si un profit de 2,3 mil. RON in 2018.
Afacerile companiei Neversea SRL Cluj, au crescut fata de 2017 cu 7,4 mil. RON, pana la 25,2 mil. RON in 2018.
Piata de entertainment din Romania are un potential semnificativ de crestere in viitor, afirma analistii.
"Noile generatii sunt mult mai atrase de astfel de evenimente, de cultura occidentala in care asemenea festivaluri se afla in prim-plan. Ultra Music Festival reprezinta, la nivel international, un etalon in materie, un business care, in ultimii 20 de ani, s-a extins in toata lumea, cu evenimente cu sute de mii de oameni. Untold, Neversea dar si Festivalul George Enescu au dovedit ca si in Romania pot avea loc festivaluri de amploare, bineinteles pe fondul cresterii puterii de cumparare a romanilor. Avem deja un calendar de evenimente de tinuta care, dincolo de publicul autohton, atrage tot mai multi straini, astfel ca, pe langa business-ul in sine, Romania castiga si la capitolul turism", a declarat Adrian Negrescu, managerul Frames.
Potrivit analizei Frames, pe fondul investitiilor in acest sector (logistica, concerte, festivaluri etc.) si extinderii plajei de clienti (spectatori), nu este exclus ca, in orizonul 2021-2022, piata de entertainment din Romania sa atinga nivelul de 1 mld. RON.

Source: Frames