FPTR solicita Guvernului mai multi bani pentru promovarea destinatiilor turistice

Patronatele din turism solicita Guvernului sa aloce mai multi bani pentru promovarea acestui sector, apreciind ca fondurile alocate sunt necorespunzatoare in raport cu nevoile existente, dar si cu investitiile pe care tarile din regiune le fac pentru promovarea propriilor destinatii si produse turistice.

Conform comunicatului, bugetul de promovare a turismului romanesc, de 5 milioane EUR pentru 2010, aproape ca nu exista, comparativ cu bugetele altor state, spre exemplu Grecia, care a alocat pentru promovare 57, 8 milioane EUR, sau Austria care a alocat pentru acelasi scop, de la bugetul de stat, 32 milioane EUR.

Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc, FPTR, atrage atentia intr-un comunicat de presa, ca membrii sai sunt preocupati de gestionarea eficienta a afacerilor din acest domeniu, marcate de efectele crizei, dedicand sume importante activitatilor de marketing.

In opinia patronatelor din turismul romanesc, turismul nu poate fi sustinut si dezvoltat decat prin eforturile comune ale statului si ale mediului de afaceri, motiv pentru care solicita Guvernului sa sustina corespunzator acest domeniu, cu potential de a absorbi forta de munca disponibilizata din alte sectoare si de a se transforma in motor al economiei romanesti in urmatorul deceniu.

De asemenea, directorul general al TUI Romania, Tim Grosse, este de parere ca bugetul de promovare turistica externa al Romaniei este unul auster si ca ar trebui majorat pentru a obtine rezultate satisfacatoare. Grosse apreciaza ca numarul turistilor germani care vin in Romania prin intermediul TUI ar putea creste daca si statul roman ar face investitii mai mari de promovare pe piata germana.

Reprezentantul TUI Romania a adaugat ca bugetul restrans pune in pericol si promovarea brandului turistic.

Source: Bloom Biz