Europenii prefera sa foloseasca card-urile in vacante

Conform unui sondaj realizat de MasterCard, locuitorii din Europa prefera sa aiba cardurile in vacanta, mai mult decat in alte perioade ale anului, 91% dintre respondenti isi iau cardurile la ei, in vacanta, versus 60%, atunci cand sunt acasa. In plus, peste jumatate – 53% – dintre cei chestionati ar vrea sa faca mai multe plati cu cardul, pe durata vacantei.
Principalele motive care ii determina sa utilizeze cardul in vacanta sunt confortul – 65%, teama de a nu li se fura banii – 41%, siguranta – 38%, faptul ca nu au suficient numerar la indemana – 37%, viteza mai mare – 34% si o mai buna trasabilitate a cheltuielilor – 30%.
44% dintre europeni sunt convinsi ca numerarul va deveni in curand de domeniul trecutului datorita vitezei cu care sunt adoptate inovatiile.
51% dintre cei intervievati considera cautatul unui ATM o pierdere de timp, pe care altfel l-ar fi putut petrece pe plaja sau vizitand orasul unde se afla. 29% se simt de multe ori pierduti atunci cand sunt in vacanta si nu pot plati cu cardul.
Sunt, totusi, cateva cheltuieli marunte pe care europenii nu se simt in largul lor sa le faca pe card si pentru care, cel mai adesea, recurg la numerar. Printre acestea se numara cartile postale – 85%, inghetata sau alte gustari – 84%, bacsisul pentru chelneri – 83%, calatoria cu taxiul – 77% sau cumpararea unui suvenir – 61%.
Explorand realitatea cotidiana a participantilor, Vara fara Numerar este un experiment sociologic unic, derulat la nivel pan-european. In cadrul acestuia, utilizatorii de carduri sunt invitati sa accepte provocarea de a renunta la numerar, sa tina evidenta propriilor obiceiuri de consum si sa impartaseasca aceste experiente, furnizand continut multimedia original.
Odata cu aceasta campanie, MasterCard Europe lanseaza platforma de microblogging “A World Beyond Cash.”. In urmatoarele luni, platforma va gazdui proiectul Vara fara Numerar, testimoniale, precum si alte informatii despre solutii inovatoare de plata fara numerar.
Acest sondaj a fost realizat online pe un esantion de 3.300 de respondenti, cu varste de peste 18 ani, din urmatoarele opt tari Spania, Italia, Germania, Suedia, Marea Britanie, Franta, Polonia si Ucraina.
Studiul s-a derulat intre 29 mai si 4 iunie 2013.

Source: Daily Business