Crestere de 7% a valorii tranzactiilor online pentru produse si servicii turistice, in S1

Daniel Nicolescu, CEO ePayment, PayU Group, a declarat ca in primul semes¬tru al acestui an s-a inregistrat o scadere de 4% a numarului de tran¬zactii online pentru produse si servicii turistice, insa o crestere de 7% a volumelor cheltuite pentru astfel de produse.

Acesta apreciaza ca produsele si servi¬ciile turistice vor continua sa domine topul vanzarilor pe internet, iar pentru a doua jumatate a anului se asteapta o crestere de pana la 10% fata de nivelul anului trecut.

Anul trecut, volumul tranzactiilor in sistemul ePayment s-a ridicat la 121 mil. EUR, fata de 88 mil. EUR in 2009.

In industria turis¬mului, in 2010 s-au inregistrat peste 550.000 de tranzactii.

Totodata, agentiile de turism au raportat majorari ale vanzarilor totale in prima parte a anu¬lui, concomitent cu cresterea ponderii celor realizate prin inter¬mediul inter¬netului.

In primul semestru al acestui an, agentia de turism Christian Tour a inregistrat vanzari cu 30%-40% mai mari comparativ cu perioada similara din 2010. Pentru acest an, agentia estimeaza o cifra de afaceri si un profit cu 30% mai mari fata de 2010. In prezent, 80% din vanzarile Chistian Tour sunt online.

Teodor Calima¬nescu, Manager Europa Travel, apreciaza o crestere de 15% a vanzarilor in primul semestru din 2011, comparativ cu perioada similara a anului tecut. Seg¬mentul leisure a crescut cu 20% fata de primul semestru al anului trecut. Pentru acest an, Europa Travel estimeaza o crestere de 20% a cifrei de afaceri si de cel putin 8% a profitului. 25% din rezervarile realizate la Europa Travel sunt online, iar 5% din acestea se platesc online.

Vanzarile online ale Happy Tour Group reprezinta, in prezent, intre 20% si 25% din total.

Potrivit Fivestar Hospitality, din datele preliminare Bucharest Bench¬marking Report pe primul semestru din 2011, rezulta ca gradul de ocupare a unitatilor din Capitala s-a majorat cu 34% comparativ cu aceeasi perioada din 2010, ajungand la 43,8%.

Pe de alta parte, tarifele medii au avut o crestere de 2%, ajungand la 191 RON, iar indicatorul RevPAR au crescut cu 38% in perioada amintita, pana la 84 RON.

Sorin Ionescu, Managing Partner Fivestar Hospitality, considera ca, pentru esantionul Bucharest Bench¬marking Report, hoteluri de 3 si 4 stele, preponderent fara o afiliere la un lant in¬ternational, gradul mediu de ocupare pentru anul 2011 va ajunge la 45%, iar tariful mediu la 195 RON.

De asemenea, Ionescu a declarat ca nu se asteapta ca tariful mediu sa inceapa sa creasca semnificativ mai devreme de 2013. Anul 2012 va fi in continuare, ca si 2011, un an de recuperare a gradului de ocupare, atat cat va permite cresterea cererii .

Radu Enache, proprietarul Continental Ho¬tels si presedintele Federatiei Indus¬triei Hoteliere din Romania, a declarat, insa, ca nu se asteapta sub nici o forma ca veniturile hotelurilor sa se majoreze in acest an, mai ales daca se are in vedere si impactul cresterii euro in raport cu leul.

Source: Financiarul