Cramele din Romania atrag un numar insemnat de turisti

Cramele producatorilor de vin din Romania atrag in fiecare an un numar insemnat de turisti, atat romani cat si straini.
Cramele Halewood au introdus in circuitul viticol pivnitele de la Urlati si Azuga. La Urlati, programul turistilor incepe cu o vizita in pivnite, unde este explicat procesul de maturare a vinului in baricuri si despre cum se pastreaza vinurile imbuteliate in vinoteca. Apoi urmeaza initierea in arta degustarii, cu cinci sortimente de vin, iar la sfarsit, in functie de alegerea turistului, se poate servi pranzul sau cina.
La Azuga, grupul Hallewood a amenajat, pe langa pivnite, si o pensiune cu 16 camere, cu restaurant, sali de degustare, un mic muzeu si un magazin.
Pana in prezent, compania a investiti 500.000 EUR in cele doua crame, iar pentru urmatorii ani sunt analizate si alte investitii.
Adriana Grecu, director de marketing in cadrul grupului Halewood Romania, a precizat ca in urmatorii 2 ani se va investi in extinderea facilitatilor de cazare si restauratie, se va amenaja o sala de conferinte si de desfasurare a trainingurilor, si totodata, exista in proiect un studiu de fezabilitate pentru realizarea unui wine SPA.
Turistii din Anglia, Olanda, Spania, Italia, Germania, Belgia, Luxemburg sau Franta, dar si romani, prefera cel mai adesea perioadele aprilie-septembrie si decembrie-februarie. Acestia aduc aproape 9% din cifra de afaceri a companiei, iar pentru acest an, producatorul vrea sa creasca acest procent la 12%.
Grecu a precizat ca 65% dintre turistii care viziteaza cramele si participa la degustari de vin sunt straini si 35% sunt romani.
Gradul de ocupare al Pensiunii Rhein variaza de la luna la luna si se situeaza undeva intre 30 si 50%.
Catalin Grecu, directorul de marketing al producatorului Cotnari a declarat ca in 2012, peste 300.000 de turisti romani si straini au vizitat crammele Cotnari. Printre turistii straini s-au numarat si cei din Emiratele Arabe, China, Japonia sau SUA. Chiar si presedintele Macedoniei a fost in vizita aici.
Circa 30-40% dintre turistii care vin la degustari la Cotnari sunt persoane care participa la diferite congrese sau seminarii. Preturile pentru degustari variaza de la 15, la 55 EUR, in functie de alegerea turistului.
Cu o suprafata cultivabila de vita de vie de aproape 3.000 de hectare, producatorul Murfatlar isi intampina turistii cu o vizita a cramei unde specialistii explica procesul de prefacere a boabelor de struguri in vin, apoi se viziteaza Muzeul Viei si Vinului, urmata de o degustare de vinuri. Urmeaza masa cu preparate traditionale si program artistic cu muzica folclorica romaneasca.
Laura Musat, PR Manager Murfatlar a declarat ca in fiecare an, intre 5.000 si 6.000 de turisti romani si straini trec pragul podgoriei, iar numarul acestora este intr-o continua crestere. Suma incasata la nivelul anului trecut se ridica la aproximativ 75.000 EUR.
In urma cu 4 ani restaurantul Crama Murfatlar, cu o capacitate de 200 de locuri, a fost renovat in urma unei investitii de 300.000 EUR.
Un alt producator care a intrat in hora turismului vini-viticol este compania Domeniile Ostrov, care a deschis in luna iunie a acestui an un hotel cu 8 camere. Pe parcursul acestui an, Domeniile Ostrov va demara constructia unei pensiuni turistice de 15 camere, a unui complex de agrement ecvestru cu alte 15 camere, un restaurant cu specific dobrogean de 250 de locuri, dar si cu 10 apartamente. In total, investitia se va ridica la 4 mil. EUR.

Source: Economica