Consultantul austriac in turism Markus Ehrensberger, a efectuat timp de 10 zile un training la Bucuresti pentru 25 de specialisti romani care vor deveni formatori pentru personalul care va fi angajat in structurile turistice.
Markus Ehrensberger a concluzionat ca Romania are nevoie de un brand turistic puternic, de reclama pe canalele internationale corespunzatoare potentialului sau turistic si de specialisti buni care sa realizeze aceste proiecte.
Intrebat cum arata destinatia turistica Romania pentru un strain, Markus Ehrensberger a precizat ca nu sunt prezentate foarte clar posibilitatile oferite de tara noastra.
Markus Ehrensberger a declarat ca Romania este o tara care creste foarte repede, se dezvolta rapid si joaca un rol foarte important in Uniunea Europeana.
Printre problemele care afecteaza sectorul turistic, observate de consultantul austriac, se numara infrastructura si nivelul de pregatire al fortei de munca, problema intalnita si in centrul Europei.
Principala piedica in dezvoltarea turismului in Romania este necoordonarea dintre organizatiile reprezentative pentru turism din mediul privat si cele din cadrul institutiilor statului. Colaborarea dintre aceste organizatii trebuie sa fie mai intensa si mai concentrata pe rezolvarea comuna a problemelor concrete.
Markus Ehrensberger a declarat ca Romania ar trebui sa se axeze si pe alte zone turistice nu numai pe litoral, care detine 40% din locurile de cazare. Printre zonele cu potential se numara Suceava, Banat, zonele rurale, Delta Dunarii si muntii.
De asemenea, consultantul austriac a precizat ca brand-ul Dracula este insuficient pentru Romania iar la crearea unui brand turistic trebuie folosit peisajul, originalitatea, autenticitatea.
Markus Ehrensberger este profesor la Facultatea de Turism si la Institutul de Turism si Management Hotelier din Salzburg-Klessheim si proprietarul firmei de consultanta Applied Experiences din Austria, avand 20 ani de experienta in turismul austriac si international dar si in managementul organizatiilor. Activitatea companiei pe care o conduce este axata in mare parte pe training-ul specialistilor din turism, oferind insa si cursuri de leadership si de instruire a managerilor.
Source: Evenimentul Zilei