Companiile aeriene vor aplica reglementarile privind informarea pasagerilor

Companiile aeriene trebuie sa informeze pasagerii cu privire la drepturile pe care le au si trebuie sa respecte reglementarile adoptate la nivelul Uniunii Europene, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

Pana saptamana viitoare, companiile aeriene trebuie sa desemneze persoana care se va ocupa de informarea pasagerilor.

ANPC a amendat cu 288.100 RON zece companii de transport aerian ale caror curse au avut intarzieri sau au fost anulate in perioada 3-5 ianuarie 2008, pentru ca nu au respectat drepturile pasagerilor.

Regulamentul Comisiei Europene numarul 261/2004 prevede ca transportatorii aerieni sunt obligati sa informeze in scris, fiecare pasager cu privire la drepturile pe care le are in cazul in care zborul este amanat cu mai mult de doua ore, sau anulat.

De asemenea, transportatorii aerieni trebuie sa ofere pasagerilor mese si bauturi racoritoare in cantitati direct proportionale cu timpul de asteptare, cazare hoteliera, si sa asigure transportul pasagerilor de la aeroport la locul cazarii.

Conform Regulamentului, pasagerii mai au dreptul de a efectua doua apeluri telefonice gratuite, si de a trimite mesaje prin telex, fax sau e-mail. Mai mult, pasagerii au dreptul de a alege intre rambursarea in termen de sapte zile a intregului cost al biletului la pretul de achizitie si chiar dreptul de a primi un zbor retur la punctul de plecare initial, in cazul in care zborul pana la un punct de escala a devenit inutil.

Source: 9AM