Compania Amadeus propune agentiilor de turism sa introduca taxa de consiliere

Compania Amadeus, cel mai mare provider mondial de tehnologie si solutii pentru industria de turism si calatorii, sfatuieste agentiile de turism si de voiaj sa introduca taxe pentru consultanta, in conditiile in care veniturile din comisioane tind spre zero.

Conform unui raport realizat de Amadeus se arata ca, datorita taxei pentru consiliere, pietele cu cel mai mare succes si-au majorat veniturile, chiar si in conditiile in care comisioanele au scazut. Cele mai avansate sunt pietele din Scandinavia si Statele Unite ale Americii.

Purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, ANAT, Traian Badulescu, a declarat ca, momentan nu exista o procedura de aplicare a acestei taxe insa ea ar putea fi perceputa doar in cazul in care clientul cumpara un sejur sau un bilet de avion, costul ei urmand sa fie introdus in valoarea pachetului.

Amadeus ofera distributie, IT si solutii point-of-sale pentru a-si ajuta clientii sa se adapteze, sa se dezvolte si sa aiba succes in dinamica evolutiei industriei turistice. Grupurile de clienti includ furnizori de calatorii, linii aeriene, hoteluri, companii de inchiriere de automobile, companii de cai ferate, linii de feriboat, linii de croaziera, companii de asigurari si tour-operatori dar si vanzatori – agentii de turism si clienti, corporatii si persoane fizice.

La nivelul pietei, Amadeus realizeaza operatiuni cu clienti din 76 tari si acopera peste 215 piete. Compania Amadeus detine sedii in Madrid, Nisa si Erding si birouri regionale in Miami, Buenos Aires, Bangkok Compania este detinuta de WAM Acquisition si are peste 7.600 angajati la nivel mondial. In 2006, veniturile Amadeus au fost de 2.683 milioane EUR.

Source: Curierul National