Combustibilii alternativi vor fi folositi in aviatie cel mai probabil din 2020

Utilizarea semnificativa in aviatie a combustibililor alternativi, inclusiv a biocombustibililor, se va face, cel mai probabil, incepand din anul 2020, in contextul unor investitii necesare de ordinul sutelor de miliardelor de euro, au precizat expertii din sectorul aviatic, in cadrul Conferintei Mondiale privind Schimbarile Climatice, COP15, de la Copenhaga.

Managementul combustibilului reprezinta una dintre preocuparile cheie ale companiei nationale romane, prin care aceasta incearca sa raspunda cerintelor privind gestionarea emisiilor de carbon, in conformitate cu Schema UE de Comercializare a Emisiilor, EU-ETS, au precizat reprezentantii Tarom, care a organizat la Copenhaga conferinta „Tarom – gandind verde pentru a pastra cerul albastru”, in colaborare cu Ministerul Mediului.

Solutiile puse deja in practica pentru protejarea mediului, includ nu doar modificari de natura tehnologica, ci si un management integrat al Tarom, realizat impreuna cu Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian, ROMATSA si cu Autoritatea Aeronautica Civila Romana, AACR.

O reducere a distantelor pe traseele de deplasare, concretizata intr-o reducere a duratei unui zbor cu 29 de minute, poate conduce intr-un singur an la economii de peste 25 de milioane de kg de combustibil si la diminuarea cu peste 81 de milioane de kilograme a emisiilor de dioxid de carbon.

Urmarirea ciclului de viata al aeronavelor si valorificarea ecologica a componentelor acestora reprezinta un alt element important in eficientizarea transportului aviatic, iar o ardere adecvata a combustibilului in deplasarea aeronavelor a condus deja la performante remarcabile in limitarea emisiilor, concretizate intr-un consum sub 75 de grame CO2/pasager/kilometru.

Source: Bloom Biz