Cel mai inalt pod peste Dunare, din Romania: un proiect vechi de 14 ani, inca neinceput

Podul suspendat de la Braila este unul dintre cele mai vechi si cele mai importante proiecte de infrastructura din Romania. Fiecare moment ne aduce mai aproape de concretizare, cel putin teoretic. Cu toate acestea, inca nu s-a ajuns la constructia in sine, ci abia la identificarea echipelor potrivite sa il construiasca.
Cu 47 de metri inaltime, 23 de kilometri lungime si 31 de metri latime, cel mai inalt pod peste Dunare din Romania suna impresionant. Un capat va fi pe malul dintre Braila, celalalt capat – pe malul dinspre Tulcea. Urmatorul cel mai inalt pod peste Dunare este cel de la Calafat, cu o inaltime de 45 de metri. Diferenta vine din tipul de trafic caruia deservesc cele doua poduri. Podul de la Galati deserveste sectorul fluvial, iar cel din Calafat – celui maritim, unde gabaritul navelor este mai mic. Potrivit calculelor specialistilor, investitia este jumatate de miliard de euro, dar urmeaza sa fie acoperita din fonduri europene. Durata contractului este de noua ani, dar primul an si jumatate va fi destinat exclusiv proiectarii. Urmeaza apoi trei ani destinati constructiei in sine, iar cinci ani va fi perioada de garantie.
De o parte si de alta a podului vor fi construite doua viaducte de acces, fiecare cu o lungime de 110 metri. Podul va avea doua benzi de circulatie pe fiecare sens, care vor fi despartile pe centru de o zona cu o latime de trei metri. Pentru cei care vor sa traverseze podul pe jos, sau pentru situatii de urgenta, vor exista doua benzi aditionale destinate traficului pietonal, bicicletelor sau personalului de intretinere. Aceste trotuare au fiecare cate 2.8 metri. 
Importanta podului suspendat peste Dunare este cruciala pentru economia Romaniei. Proiectul este cuprins in Master Planul General de Transport al Romaniei si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritara 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient". Totusi, pentru un proiect atat de important, el este foarte mult taraganat. Acesta este unul dintre cele mai vechi proiecte anuntate de autoritatile din judetele Braila, Tulcea si Galati. Acestea insa nu par sa se puna de acord, iar pana acum s-au facut mai multe studii de prefezabilitate si fezabilitate. Cel mai recent dintre acestea s-a facut in anul 2015, iar cele mai vechi s-au facut in anul 2003.

Source: Imopedia/Media