Ce viitor mai au mallurile in Romania

Managerul Anchor Grup spune ca secretul succesului in domeniul centrelor comerciale sta in adaptarea ofertei la cerintele clientilor din zona de proximitate.

Cand il intrebi ce a ramas la fel la Anchor Grup, companie pe care a parasit-o pentru concurentii de la Baneasa Developments in urma cu mai bine de sase ani si la care s-a intors acum o luna, Ali Ergun Ergen, CEO al grupului, spune, mai in gluma, mai in serios, ca doar mobila din biroul sau a ramas aceeasi.

„Cand am plecat eu, businessul Anchor era reprezentat de cele doua malluri, in principal. Acum e mai mare, la fel si echipa, care s-a dublat ca numar. Mai recunosc foarte putine fete”, spune el.

Si piata s-a schimbat mult fata de acum sase ani, cand Bucurestiul era dominat, din perspectiva centrelor comerciale, de Bucuresti Mall si Plaza Romania, cele doua malluri din portofoliul Anchor Grup.

Ceva a ramas totusi constant: dimensiunea relativa a populatiei Bucurestiului si venitul disponibil al locuitorilor Capitalei, adica banii care raman dupa achitarea facturilor, a chiriei/ratei la banca, a intretinerii.

„Bineinteles, criza afecteaza aceasta suma, dar nu foarte mult, pentru ca populatia orasului se mareste usor in fiecare an si aceasta crestere a compensat scaderea venitului disponibil”, explica managerul turc. „Prajitura inca exista, dar e taiata in mai multe felii”, adauga acesta.

Viitorul este al centrelor comerciale de proximitate, potrivit lui Ali Ergun Ergen. Iar daca in zona Vitan, unde este situat Bucuresti Mall, concurenta, reprezentata de Sun Plaza, este relativ departe, in cartierul Drumul Taberei, batalia pe buzunarele locuitorilor este apriga. La doar un kilometru departare de Plaza Romania se afla AFI Cotroceni, mallul celor de la AFI Europe Romania.

Operatiunea Cinematograful

Cinematografele reprezinta  unul dintre segmentele pe care concurenta dintre Plaza Romania si AFI Cotroceni este extrem de vizibila.  Daca in Plaza Romania cinematograful este operat inhouse, in AFI Cotroceni, operatorul este Cinema City, cel mai activ jucator din domeniu in Romania.

„Cinematograful lor este mult mai mare decat al nostru, dar ideea nu este sa construim unul mai mare decat al lor, ci sa diversificam serviciile, pentru ca avem acum posibilitatea de a vinde bilete nu doar la filme, ci si la concerte live, evenimente sportive sau chiar de a inchiria sala pentru aniversari”, spune Ali Ergun Ergen.

Venituri de la angajati

Alta sursa de venit pentru Plaza Romania este reprezentata de buzunarele celor aproximativ 1.000 de angajati care lucreaza in Anchor Plaza, cladire de birouri edificata in apropierea Plaza Romania.

Aceasta nisa a fost sesizata si de concurentii de la AFI, care ofera deja reduceri pentru angajati din zona care aleg sa ia masa in mall si care au demarat constructia unui complex office in apropierea mallului.

Aflati mai multe despre decizia lui Ali Ergun Ergen de a se intoarce la Anchor Grup din editia tiparita a revistei „Forbes Romania”.

Source: Flux Imobiliar