Ce a dus la moartea celui de-al treilea mall din Romania si ce pierderi isi vor asuma creditorii

Principalul motiv care a dus la declansarea procedurii falimentului in cazul Red Project Three, administratorul mallului Armonia din Braila, a fost incapacitatea de a atrage investitori externi care sa contribuie la transformarea centrului comercial intr-unul de tip outlet.

Acum, creditorii firmei trebuie sa accepte pierderi de cel putin 20 mil. euro.

„Intentia reprezentantilor societatii debitoare era de reorganizare a activitatii proiectului prin transformarea acestuia intr-un centru de tip outlet. In acest sens au avut loc mai multe intalniri intre acestia si posibili investitori, insa niciuna dintre aceste intalniri nu s-a concretizat intr-o intelegere avantajoasa, proiectul unui outlet ramanand asadar fara finalitate”, a declarat pentru Capital Vasile Godinca-Herlea, senior partner in cadrul Casei de Insolventa Transilvania, administratorul judiciar al proiectului.

Nefinalizarea discutiilor cu posibilii investitori a reprezentat motivul principal care a dus la renuntarea depunerii unui plan de reorganizare, care avea ca termen final data de 2 decembrie. În aceste conditii magistratii Tribunalului Bucuresti au declarat societatea falimentara.

Proiectul a necesitat o investitie totala de circa 45 mil. euro. Mallul a intrat in faliment cu datorii totale de 35 mil. euro, din care 28 mil. euro sunt trecuti in dreptul Volksbank Romania, banca ce a asigurat finantarea dezvoltarii. In acest moment valoarea de piata a Armonia Braila este de circa 25 mil. euro.

Din experienta ultimului mall scos la licitatie, respectiv City Mall din Bucuresti – care a fost achizitionat la aproape jumatate din pretul cu care a pornit campania de vanzare, se poate presupune cã nici Armonia Braila nu va avea mai mult succes. Astfel, creditorii vor fi nevoiti sa accepte o pierdere de cel putin 20 mil. euro.

Cum va fi valorificat

„Avand in vedere faptul ca proiectul Armonia este totusi un proiect finalizat, care a avut si activitate o anumita perioada de timp, cheltuielile pentru redeschiderea acestuia ar fi minime. Practic principalele investitii ar fi cele de marketing,   pentru promovarea imaginii mallului si pentru atragerea noilor chiriasi. Cel mai probabil, pana la finalul lunii ianuarie 2012 vom avea o strategie de valorificare aprobata. Probabil ca vom incerca varianta licitatiei, insa totul depinde de votul creditorilor cu privire la strategia propusa”, a explicat Godinca-Herlea.

Proprietarul mall-ului din Braila a anuntat in repetate randuri ca s-a decis transformarea imobilului intr-un centru de tip outlet, ce cuprinde magazine ale unor brand-uri sau case renumite de moda care vand soldurile ramase inainte de lansarea noilor colectii.

Reprezentantii dezvoltatorului au recunoscut ca au calculat gresit potentialul pietei din Braila in momentul in care au decis construirea mall-ului, insa au sperat ca vor reusi sa convinga piata cu aceasta modificare.

Dezvoltatorul, controlat de fondurile de investitii Warburg Pincus (SUA) si GED (Spania), a finalizat pana acum mall-ul Armonia din Arad, vândut cãtre Immoeast pentru 120 mil. euro, si are in plan o retea de centre comerciale de tip „street-mall” in orase  cu o populatie de 25.000 – 75.000 de locuitori. Pe lista RED se afla localitatile Husi, Marghita, Slobozia si Miercurea Ciuc.

Source: Flux Imobiliar