Litoralul romanesc a devenit afacerea de baza pentru unele dintre marile agentii de turism romanesti.
Agentia de turism Eximtur, al carei punct forte a fost in ultimii ani litoralul romanesc, a schimbat partial strategia si s-a orientat mai mult catre turismul extern.
Lucia Morariu, presedintele Eximtur, a declarat ca, pentru o agentie care trimite turisti pe litoralul romanesc rata castigului este, in medie, de 7,5%, mult mai mica fata de destinatiile externe, unde ajunge la 10-12%.
Anul trecut, agentia Eximtur a adus pe litoral aproximativ 50.000 de turisti romani si a inregistrat o cifra totala de vanzari pe litoral de aproximativ 4,7 mil. EUR, fata de 6 mil. EUR si aproximativ 60.000 de turisti in anul 2009.
Morariu a mai precizat ca turistii traditionali de litoral ai Eximtur, cat si o mare parte din agentiile care revand produsele touroperatorului, au inceput din ce in ce mai mult sa solicite destinatii externe sau alte destinatii din tara, in detrimental litoralului romanesc.
Una dintre cele mai dinamice agentii care trimit turisti pe litoral a devenit in ultimii ani agentia Mareea din Deva, cu 60.000 de persoane in 2008 si incasari de 5,5 mil. EUR, 52.000 de persoane in 2009 si 4,8 mil. EUR incasari si 48.000 de turisti in 2010 si incasari de 4,3 mil. EUR.
Marius Usturoiou, directorul general al Mareea, estimeaza ca in acest an vanzarile vor creste cu 10-15% fata de anul trecut. De asemenea, reprezentantul Mareea apreciaza ca litoralul romanesc trebuie sa se orienteze catre segmentul family.
Al treilea loc, este ocupat de agentia de turism Accent Travel, care a trimis pe litoral anul trecut 18.500 de turisti, cu peste 1.000 mai putin decat in 2009.
Lucian Boronea, directorul general al Accent Travel, apreciaza ca lipsa facilitatilor pentru agrement in aproape toate statiunile face ca atractivitatea acestora sa scada foarte mult. Totodata, acesta a declarat ca ar pune accent pe zona de tratament si cura si ar dezvolta statiunile care au si potential de spa, cum ar fi Eforie, Techirghiol si Saturn.
Adrian Voican, directorul general al agentiei Bibi Touring din Ploiesti, a declarat ca litoralul este in declin de cativa ani, insa va reprezenta inca pentru multa vreme destinatia favorita a romanilor.
Agentia a trimis anul trecut pe litoral 13.000 de romani, cu 1.000 mai putin decat in 2009.
Chiar daca au opinii diferite in ceea ce priveste dezvoltarea litoralului, turoperatorii sunt de acord intr-o singura privinta, si anume ca preturile sunt prea mari in comparatie cu ce ofera statiunile si ca anul viitor acestea ar trebui sa scada cu pana la 15%.
Source: Bloom Biz