Campania „Vacanta in tara mea” ajuta la cresterea turismului

Conform raportului intocmit de European Travel Commission, la nivelul anului 2012, recesiunea din zona euro s-a reflectat si in industria turismului. In ciuda incertitudinii economice, industria turismului a reusit sa-si mentina indicatorii.
Campania „Vacanta in tara mea”, desfasurata de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism, ANAT, in colaborare cu partenerii hotelieri, a generat, prin notorietate si accesibilitate, cele mai performante promotii de vanzari ale industriei turistice din Romania.
Cele mai cunoscute programe ale acestei campanii sunt „Inscrieri Timpurii”, „Hai la bai!”, „Decada Balneara”, „O saptamana de refacere in statiuni balneoclimaterice”, „Litoralul pentru Toti”, „Litoralul pentru toti – All Inclusive”, „O saptamana la munte”, „Vacanta la tara”, „Zile gratuite de vacanta”, care printr-o promovare onesta si realista au reusit sa creeze adevarate repere ale ofertei turistice romanesti.
Conceptul de „Early booking – Inscrieri timpurii” este insusit din ce in ce mai mult de catre turistii din Romania, care au inteles ca achizitionarea timpurie a pachetelor de calatorie poate aduce o reducere de 25-30%. Ca urmare a acestui nou comportament, la targul de toamna s-au vandut in premiera, vacante pentru vara lui 2013.
In ceea ce priveste bugetul mediu pe care romanii sunt dispusi sa-l cheltuiasca, constatam ca acesta se incadreaza intre 250-500 EUR pentru o vacanta interna, iar pentru deplasarile externe, intre 500-700 EUR.
In ceea ce priveste destinatia de vacanta a verii, litorarul romanesc a fost cea mai aleasa destinatie. Anul 2012 a fost pentru turismul de litoral, cel mai bun din ultimii 4 ani, cu peste 3.000.000 de turisti romani si peste 5.000 straini.
Pentru celelalte perioade ale anului, topul destinatilor interne include Valea Prahovei cu toate statiunile, Bran-Moeciu, Bucovina, statiunile balneoclimaterice.
Printre destinatiile externe cele mai cautate destinatii se numara Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania, Italia, intrucat sunt destinatii mai apropiate de Romania, tendinta de a alege destinatii apropiate de casa, fiind una inregistrata la nivel european.
Una dintre tendintele anului 2012 este aceea ca a continuat interesul publicului pentru croaziere. Destinatia cea mai populara ramane Mediterana de Vest, ce include tari precum Spania, Franta, Italia si Tunisia, iar a doua destinatie favorita pentru croziere in 2012, a fost Europa de Nord Capitalele Baltice, dar si Fiordurile Norvegiene au castigat foarte multa popularitate in 2012.

Source: Daily Business