Calatorii vor putea ajunge cu trenul la Aeroportul Otopeni

Reprezentantii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, MTI, au anuntat la sfarsitul saptamanii trecute ca, in doua saptamani, va fi inaugurata ruta Gara de Nord – Balotesti, cu legatura spre Aeroportul International Henri Coanda.

Ruta completa este Bucuresti – Triaj – Chitila – Mogosoaia – Balotesti si va avea punctul final intr-un nou terminal situat la cativa kilometri de actuala gara. Din gara pasagerii vor fi preluati si transportati cu autobuze la aeroport.

Trenul va circula cu o frecventa de 1 ora dus – intors, iar pretul unei calatorii va fi de 6 RON.

Deputatul PDL Vasile Gherasim a declarat ca dezvoltarea transportului feroviar se poate realiza doar prin infiintarea Zonei Metropolitane Bucuresti, ZMB. Cea mai recenta forma a ZMB include 61 de localitati din 5 judete plus Bucuresti.

Extinderea capitalei la zona metropolitana presupune absorbirea intregului Ilfov, a 2 localitati din Ialomita, 3 din Dambovita, 3 din Calarasi si a 11 din Giurgiu.

Realizarea ZMB ar insemna un aport de populatie de peste 430.000 de locuitori, dintre care 40% din mediul urban, iar ca suprafata, Bucurestiul s-ar extinde cu circa 2.500 km patrati.

CFR a anuntat ca, in prezent, exista 223 km de cale ferata in capitala si pe inelul periferic. Reteaua este exploatata in mare parte pentru marfa, insa in 3 ani ar putea fi utilizata si pentru calatori.

Anul trecut, directorul Pregatire Proiecte din cadrul CFR, inginerul Constantin Onoiu, anunta ca un proiect in acest sens este in desfasurare, iar investitia necesara este de 200 milioane EUR. Insa, de curand acesta a declarat ca anul acesta sunt slabe sanse ca planul sa fie pus in aplicare, fiind un an de criza.

Fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat ca doar infiintarea Autoritatii de Transport Metropolitan ar putea duce la repunerea in functiune a inelului feroviar si construirea unor legaturi dintre Bucuresti si localitatile apropiate.

Source: Adevarul