Bugetele de evenimente ale companiilor au scazut si in 2009

Bugetele de calatorii ale clientilor corporate din acest an s-au diminuat cu aproximativ 40% comparativ cu anul de varf 2008, a declarat Lucia Morariu, presedintele Eximtur, care apreciaza ca acest segment de piata, motorul industriei ospitalitatii, nu va reusi prea curand sa atinga valorile de dinainte de criza.

Cu toate acestea, incasarile provenind de pe segmentul business travel din portofoliul Eximtur s-au majorat la 30% in primele noua luni ale acestui an, comparativ cu 25% in perioada similara a anului trecut, prin infiintarea unui departament special dedicat clientilor corporate.

Lucia Morariu a constatat, ca in acest an, corporatiile s-au orientat catre scaderea bugetelor de calatorii, printr-o mai buna planificare si organizare a acestora, sau prin scaderea clasei de confort.

Aceasta idee este impartasita si de Carmen Pavel, presedintele J’Info Tours, care a declarat ca si companiile reactioneaza bine la promotii, nu doar clientii de pe zona de leisure, reducandu-si astfel bugetele cu 10-12% comparativ cu anul trecut.

Segmentul de business travel a contribuit cu 68% la cifra de afaceri din acest an a J’Info Tours, comparativ cu 50% in 2008, in conditiile in care cererea din primele noua luni ale anului s-a majorat cu 5-6%, pentru intregul an fiind estimata o crestere de 7-8% fata de 2009.

Aproximativ 90% din totalul solicitarilor sunt pentru evenimente mari, precum conferinte si congrese, iar perioadele cu cele mai multe solicitari sunt primavara, in lunile martie – mai sau toamna, in lunile septembrie – noiembrie, cu o durata medie a evenimentelor de 2 nopti si pachete complete de cazare, masa si logistica aferenta evenimentului, a declarat Marius Meruta, coordonatorul PR Transilvania Travel, operator al portofoliului hotelier SIF Transilvania.

Destinatiile cele mai cautate sunt pe Valea Prahovei, pentru unitatile de 4 si 5 stele si statiunile balneoclimaterice, Baile Felix, Buzias sau Tusnad, unde, in 2011, SIF Transilvania va redeschide hotelul Olt, clasificat la 3 stele, cu toate facilitatile pentru organizarea de evenimente.

Hotelierii autohtoni se asteapta si in acest an la scaderi ale veniturilor, dupa rezultatele sub asteptari din primele noua luni ale acestui an.

Radu Enache, presedintele Continental Hotels, a declarat ca, in primele noua luni ale anului, veniturile in lei au crescut cu 2% comparativ cu perioada similara a anului trecut, in conditiile in care capacitatea de cazare a grupului s-a majorat cu 15%, dar tarifele au fost mult diminuate fata de 2009 si durata medie de sedere intr-o unitate de cazare din tara s-a redus de la aproximativ 2 nopti anul trecut, la 1,2 nopti in acest an. Gradul mediu de ocupare a fost de 52%, iar numarul oaspetilor straini s-a redus dramatic.

Josef Goschy, proprietarul lantului hotelier Unita Turism, estimeaza o scadere de aproximativ 15%, atat a gradului mediu de ocupare, cat si a incasarilor, comparativ cu 2009. In primele noua luni ale anului, gradul mediu de ocupare al hotelurilor detinute de Unita Turism a fost de 33%, iar pana sfarsitul anului nu se intrevad modificari in privinta incasarilor.

In primele opt luni ale acestui an, numarul biletelor de avion vandute in tara a crescut cu 9,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar valoarea acestora s-a majorat cu 7,2%, la 192,5 mil. EUR, a declarat Anca Apahidean, Country Manager Romania si Moldova al IATA.

Source: Financiarul