Buget de 2 milioane EUR pentru brand-ul turistic al Romaniei

Pe data de 7 februarie, Guvernul a aprobat Programul anual de marketing si promovare turistica, al carui buget se ridica la 7 milioane EUR. Din aceasta suma, 2 milioane EUR vor fi acordate pentru campania de realizare a unui brand turistic la nivel national.

Lucia Morariu, secretar de stat pentru turism in cadrul Ministerului pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale, a declarat ca este vorba despre o campanie noua, iar proiectul ar putea fi decontat, ulterior, din fonduri europene.

Oficialul a mai precizat ca Romania beneficiaza de 75 milioane EUR pentru promovarea produselor turistice, din fonduri structurale, alocate prin Programul Operational Regional.

Totodata, Agentia pentru Strategii Guvernamentale, ASG, intentioneaza sa deruleze campanii de promovare in Italia si Spania, unde Romania se confrunta cu probleme de imagine. Bugetul alocat celor doua campanii publicitare se ridica la 9 milioane EUR, bani ce vor proveni de la bugetul de stat.

In ultimii ani, au existat cel putin patru tentative ale autoritatilor de a crea brand-uri nationale, care au dat insa gres.

Source: Amos News