Brandul turistic al Romaniei va fi promovat pe primul produs romanesc certificat CE

Brandul turistic al Romaniei, cu sloganul “Explore the Carpathian Garden”, va fi promovat pe eticheta magiunului de prune Topoloveni, a declarat pe data de 3 mai Gabriela Berechet, directorul general al Companiei de Investitii pentru Turism.

Protocolul dintre producatorul magiunului, compania Sonimpex si Ministerul Turismului a fost semnat pe data de 2 mai si se va derula pe o perioada de un an, cu posibilitatea de prelungire.

Acest produs traditional romanesc a primit din partea Comisiei Europeane, pe data de 8 aprilie, prima certificare de Indicatie Geografica Protejata din Romania, adaugandu-se unei liste de 1.000 de denumiri de produse protejate in baza legislatiei privind protectia indicatiilor geografice, a denumirilor de origine si a specialitatilor traditionale, potrivit CE.

Publicarea in Jurnalul oficial al Uniunii Europene ca marca protejata reprezinta o recunoastere a autenticitatii, traditiei, istoriei, ariei geografice si a calitatilor produsului, plasandu-l in gama premium pe piata alimentelor conservate.

Compania Sonimpex, detinuta de Bibiana Stanciulov, a cumparat in 2001 prima fabrica de magiun din tara, la Topoloveni si are aproximativ 20 de angajati. Capacitatea de productie este de 400 t pentru fiecare produs, insa in prezent produce doar 200 t, pentru ca nu dispune de finantare suficienta.

Sonimpex isi propune pentru acest an sa dubleze cifra de afaceri, de la aproximativ 1 mil. EUR in 2010, primul an in care a obtinut profit.

Reprezentantii companiei iau in calcul vanzarea unor parti sociale.

Source: Daily Business