Angajatii din restaurante, baruri, bucatarie si receptie trebuie sa fie calificati

De la jumatatea lunii iunie, hotelurile sunt obligate ca toti angajatii din bucatarie, restaurante, baruri si receptie sa fie calificati, iar minim 50% dintre agentii de turism din agentii trebuie sa detina atestat in domeniu, a declarat Razvan Filipescu, presedintele ANT.
Modificarea normelor metodologice pentru functionarea hotelurilor si agentiilor de turism a fost facuta printr-un ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism intrat in vigoare la jumatatea lunii iunie.
Anterior emiterii ordinului, personalul din receptia hotelurilor si motelurilor trebuia sa fie calificat in proportie de 100% la hotelurile de 5 stele, 90% la 4 stele, 80% la hotelurile de 3 stele si 50% la hotelurile de 1 si 2 stele. Personalul din baruri, restaurante si bucatarii trebuia sa fie calificat in proportie de 90% la 5 stele, 80% la 4 stele, 60% la 3 stele si 40% la 1 si 2 stele.
Totodata, s-a renuntat si la obligativitatea existentei unui grup electrogen sau minim doua surse de energie pentru hotelurile de 3-5 stele.
Daca pana la emiterea noului ordin, hotelurile erau obligate sa aiba doua lifturi, unul pentru turisti, iar celalalt pentru marfa, reprezentantii ANT au constatat ca masura nu putea fi indeplinita de hotelurile construite inainte de 1990 si, ca urmare, au renuntat la ea.
A fost introdusa, insa, si obligativitatea clasificarii cofetariilor si patiseriilor dupa numar de stele, exact cum se intampla in cazul hotelurilor si restaurantelor.
Totodata, agentiile de turism au fost obligate ca minim 50% din personal sa fie calificat ca agent de turism-ghid atestat prin certificat de absolvire a unui curs de calificare. 
O data cu modificarile, ANT a inceput o serie de controale la firme pentru a constata daca acestea au fost puse in practica. Reprezentantii ANT vor solicita si dovada inregistrarii contractelor de munca. In cazul unor nereguli, amenzile pot ajunge pana la 30.000 RON.

Source: Daily Business