Agentiile online de turism din SUA au devenit jucatori puternici pe piata europeana

In ultimii ani, agentiile online de turism din Statele Unite ale Americii au devenit jucatori puternici pe piata europeana, fie prin cumpararea de firme concurente, fie prin dezvoltarea propriilor afaceri.

In vreme ce rezervarile prin agentii online au stagnat in Statele Unite ale Americii, companiile mari precum Expedia, Travelocity sau Priceline au inregistrat profit pe pietele externe, in special in Europa, unde vanzarile au crescut cu 30% anul trecut.

Analistul Jake Fuller de la Thomas Weisel Partners a declarat ca extinderea internationala a devenit foarte importanta iar rezervarile online au inregistrat cresteri semnificative.

Jake Fuller estimeaza ca rezervarile la marile companii vor creste cu numai 7% deoarece clientii vor fi atrasi de site-urile hotelurilor, ale companiilor aeriene si cele ale firmelor de inchirieri auto.

In America, turismul online a ajuns la 30% iar ponderea in urmatorii ani poate atinge chiar 50%, a precizat Jake Fuller. In Europa, turismul pe internet reprezinta numai 20% din vanzari iar in Asia reprezinta 12%.

In Europa, compania Priceline a achizitionat in 2004 si 2005 doua site-uri de turism in regim hotelier cu venituri de 300 milioane USD, Active Hotels si Bookings, devenit Booking.com.

O data cu achizitionarea acestor site-uri, vanzarile Priceline prin intermediul internetului se estimeaza ca vor atinge in acest an 2,3 miliarde USD, in crestere cu 72% fata de 2006. Aceasta crestere inseamna de 2 ori mai mult decat rata de dezvoltare internationala a competitorului Expedia si de 7 ori mai mare decat cea a firmei Travelocity, a declarat Jake Fuller.

Spre deosebire de conceptia americana, conform careia hotelurile ofera agentiilor de turism pachete de camere la preturi en gross si permit acestora sa stabileasca pretul pe camera, site-urile europene detinute de Priceline vand camerele la pretul hotelului si colecteaza un comision nedeclarat.

Travelocity, compania detinuta de Sabre Holdings, este, poate, singura agentie de turism americana care anunta cresteri in rezervarile interne.

Cea mai mare investitie internationala Travelocity a fost achizitionarea pentru 1,1 miliarde USD a site-ului londonez LastMinute.com.

Expedia este, fara indoiala, cea mai dezvoltata agentie de turism la nivel international, ea detinand in Europa peste 13 site-uri Web. Se estimeaza ca Expedia va inregistra in acest an incasari de 5,6 miliarde USD.

Raportarile semestriale ale companiei anunta ca rezervarile europene au crescut de 4 ori mai repede decat cele americane, care au crescut cu numai 8% din luna ianuarie pana in martie.

Source: Ziarul Financiar