In luna iunie a acestui an, agentia de turism Perfect Tour a deschis prima agentie din afara tarii, in Republica Moldova.
Corina Pacuraru, directorul general si fondatorul agentiei, se asteapta ca pana in luna martie 2011 agentia de la Chisinau sa se sustina singura, sa isi acopere costurile operationale.
Pacuraru intentioneaza ca in anul urmator sa mai deschida doua agentii in afara tarii, in Bulgaria si Austria. Acestea se vor axa pe turismul de business, dar va exista si o componenta de leisure.
Investitia intr-o agentie deschisa in afara granitelor tarii se ridica la 100.000 EUR.
Ioan Basea, proprietar al agentiei Croaziere.net, specializata in organizarea de croaziere, afirma ca va investi aproximativ 120-140.000 EUR in deschiderea unei agentii de croaziere la Sofia, in Bulgaria. In prezent, Croaziere.ne vinde serviciile a 18 linii de croaziera.
Traian Badulescu, director general al ANAT Media, apreciaza ca jucatorii locali opteaza cel mai mult pentru tarile din jur, unde piata este mai putin concurentiala. Bulgaria, Moldova si Serbia, precum si statele cu comunitati importante de romani, sunt destinatii posibile pentru agentiile locale pentru ca nu exista un tour-operator puternic.
Printre agentiile care s-au extins pe piata romaneasca de profil se numara si agentia de turism Paralela 45, care a deschis 4 noi agentii la Craiova, Constanta, Roman si Buzau, ajungand la un total de 30 de agentii.
Agentia de turism Eximtur a deschis prima agentie de turism din Constanta si a renuntat la sediile din Arad si Timisoara. Lucia Morariu, presedintele companiei a declarat ca Eximtur nu are planuri de extindere in afara granitelor tarii, deoarece mai este loc de dezvoltare in Romania.
Source: Business Magazin