Agentiile de turism reduc cheltuielile pentru a face fata crizei

In acest an, printre masurile adoptate de marile agentii de turism, in fata crizei financiare, se numara si reducerea cheltuielilor si a investitiilor cu pana la 50%.

Pentru cele mai multe agentii mari de turism din Romania, cea mai buna metoda pentru a-si dezvolta afacerile anul acesta, este deschiderea de unitati in sistem de franciza, care le asigura dezvoltarea brand-ului si noi surse de venituri, cu investitii minime.

In prezent, Paralela 45 are 6 agentii in sistem de franciza, iar in acest an intentioneaza sa sa mai deschida inca 5 agentii, a precizat Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45, adaugand ca a redus la minim investitiile pentru acest an.

Si agentia de turism J’Info Tours, care a primit inca din toamna anului trecut oferte de a cumpara alte agentii de turism mai mici de pe piata, prefera sa le inglobeze intr-un sistem de francize.

Totodata, agentia de turism Eximtur intentioneaza sa scada investitiile cu pana la 45% anul acesta, pana la valoarea de 60.000 EUR. In 2008, Radu Morariu, proprietarul Eximtur, a investit in afacere aproximativ 110.000 EUR. Radu Morariu a declarat ca, pe langa diminuarea bugetului de investitii, este necesara si o reducere a cheltuielilor in general.

Anul trecut, piata agentiilor de turism din Romania a fost estimata la circa 800 milioane EUR, insa pentru acest an se estimeaza ca piata va inregistra scaderi, din cauza crizei economice.

Source: Daily Business