Agentiile de turism estimeaza o scadere a cifrei de afaceri in acest an

In acest an, marii tour-operatori autohtoni se asteapta la o diminuare a cifrei de afaceri sau a profitului cu pana la 30% fata de cel inregistrat in 2008.

Dupa implementarea unor planuri de diminuare a costurilor si reduceri de personal, agentiile din top 10 s-au orientat catre dezvoltarea prezentei on-line, pentru care au investit zeci de mii de euro si anunta fie ca vor sa cumpere alte agentii de pe piata, fie ca vor sa lanseze pe piata propriile francize.

Lucia Morariu, presedintele Eximtur, a declarat ca au fost reorganizate partial departamentele, a fost reorganizat timpul de munca si programul agentiilor, insa cel mai important lucru a fost renegocierea costurilor de functionare a companiei, fara a efectua reduceri de personal.

In primele noua luni ale acestui an, cheltuielile Eximtur au scazut cu 15% fata perioada similara a anului trecut, iar cele mai mari reduceri au fost la cheltuielile de protocol – 50%, obiecte de inventar – 82%, imprimate regim special – 41%, deplasari team-buildinguri 98%, a precizat Lucia Morariu. Pentru acest an, compania estimeaza o cifra de afaceri de 40 milioane EUR, cu 25% mai mica fata de cifra inregistrata anul trecut si un profit de 150.000-180.000 EUR, in scadere fata de 450.000 EUR in 2008.

Totodata, Eximtur a crescut investitiile pentru dezvoltarea prezentei companiei pe internet. Astfel, agentia a lansat prima campanie promotionala exclusiv on-line, avand ca tinta publicul intre 21 si 40 de ani, care a costat aproximativ 50.000 EUR.

Lucia Morariu a precizat ca intentioneaza sa lanseze in urmatoarele luni franciza proprie Eximtur.

Agentia Marshal Turism a inregistrat o scadere a vanzarilor cu aproximativ 25-30% pe anumite paliere, fiind compensate cu reducerea atenta a cheltuielilor operationale.

In 2008, Marshal Turism a inregistrat o cifra de afaceri de 31 milioane EUR, iar pentru acest an estimeaza un nivel de aproximativ 25 milioane EUR. Presedintele companiei, Ion Antonescu, a declarat ca profitul din acest an, daca nu va fi la acelasi nivel precum cel de anul trecut, va fi doar cu pana la 10% mai mic, pana la 450.000 EUR.

Antonescu a precizat ca, pe timp de criza, cea mai buna forma de castig este reducerea cheltuielilor. Astfel, una din solutiile adoptate a fost reducerea personalului cu aproximativ 20%, ajungand pana la 110 angajati, fiind luata si masura inghetarii salariilor.

Planurile de investitii ale Marshal Turism sunt axate pe hotelul de 4 stele pe care compania intentioneaza sa-l construiasca in capitala, a carei investitie este estimata la circa 4 milioane EUR.

Presedintele agentiei de turism J’Info Tours, Carmen Pavel, a declarat ca in acest an cifra de afaceri va creste cu 6-7% fata de nivelul inregistrat anul trecut, insa apreciaza ca nivelul profitului se va diminua cu 25-30% fata de cel inregistrat anul trecut.

Carmen Pavel a precizat ca agentia incearca sa-si tina cheltuielile sub control, sa se incadreze in bugetele prevazute. De asemenea, compania nu si-a propus sa faca disponibilizari.

J’Info Tours investeste in continuare in tehnologii pentru a creste vanzarile pe internet, compania alocand un buget de 300.000 EUR pentru acest an.

Pavel a declarat ca agentia intentioneaza sa achizitioneze agentii din piata, in special din segmentul de concurenti directi.

Reprezentantii companiei Eurolines Romania au declarat ca s-au investit aproximativ 50.000 EUR pentru noul site al companiei care are, pe langa functia de prezentare, si pe cea de vanzare.

Anca Duse a precizat ca monitorizarea mai atenta a cheltuielilor a condus la renegocierea contractelor de chirii pentru punctele de lucru ale grupului Eurolines si chiar schimbarea anumitor sedii, unde nu s-au putut continua relatii contractuale avantajoase. In ceea ce priveste personalul, reprezentnatul companiei a precizat ca anumite posturi care nu isi mai gaseau rolul activ in organigrama actuala au fost comasate, iar sarcinile specifice, redistribuite catre angajati mai putin incarcati.

Pentru acest an, Eurolines estimeaza o scadere de aproximativ 20% a cifrei de afaceri, fata de 2008, cand a inregistrat o cifra de afaceri de 22,64 milioane EUR.

Source: Financiarul