Agentiile de turism din Romania desfasoara investitii in domeniul imobiliar

Agentiile de turism au inceput sa investeasca in propriile lor unitati de cazare iar printre motivele care le-au determinat sa faca acest pas se numara serviciile proaste din turismul romanesc.

Avand in vedere ca turismul de business este singurul segment constant aducator de venituri din aceasta industrie, agentiile au investit mai ales in achizitionarea de capacitati de cazare in Bucuresti,

Ana-Maria Moanta, director de marketing la agentia de turism Marshal, a declarat ca piata permite efectuarea unor astfel de investitii, deoarece sunt foarte putine unitati de cazare care ofera servicii bune.

In 2006 agentia de turism Marshal a achizitionat fostul hotel Batistei, care in prezent este clasificat la 4 stele, in care a investit aproximativ 2,5 milioane EUR. Hotelul este destinat oamenilor de afaceri iar de la deschiderea din luna aprilie pana in prezent, a avut o rata de ocupare de 80%. De asemenea, compania va mai investi 10 milioane EUR intr-un hotel de 150 de camere tot in Bucuresti, in zona Dorobanti. Ana-Maria Moanta estimeaza ca investitia pentru primul hotel va fi recuperata in 5 ani iar pentru al doilea hotel a precizat ca este inca prematur pentru o estimare.

Presedintele agentiei Paralela 45, Alin Burcea, spera sa isi recupereze recupereze investitiile in spatii imobiliare in 10-12 ani.

In prezent, Paralela 45 detine un aparthotel in statiunea Neptun in care a investit aproximativ 2,5 milioane EUR si un hotel de 32 de camere cu sala de reuniuni la Snagov, a carui investitie depaseste 3 milioane EUR. Totodata, Alin Burcea va mai aloca aproximativ 9 milioane EUR pentru a achizitiona un hotel in Bucuresti si pentru a investi intr-un complex turistic in statiunea Predeal.

Agentia Calibra din Cluj s-a decis sa investeasca 563.000 EUR pentru achizitionarea unei vile in Grecia, in Asprovalta Nea Vrasna, pentru care a contractat, in urma cu 5 ani, un leasing imobiliar. Contractul de leasing se intinde pe 12 ani iar agentia plateste anual 30.000 EUR. Gradul de ocupare al vilei este de 80%, mai mult de jumatate dintre turisti fiind romani. Omul de afaceri, Martin Bikfalvi, a declarat ca in momentul in care nu va mai putea exploata cu profit zona din Grecia in care se afla vila, o va scoate la vanzare si va muta investitia in alta parte.

De asemenea, Martin Bikfalvi, a declarat ca se afla in discutii cu un mic hotel de pe Valea Prahovei, tot pentru un leasing imobiliar fiind interesat, totodata, si de Delta Dunarii. De asemenea, Martin Bikfalvi intentioneaza sa construiasca un hotel de business in zona Clujului si un altul intr-o statiune de pe langa Cluj, cu specific balnear.

Agentia J’Info Tours a investit peste 8 milioane EUR in Valea Argintilor, intr-o vila clasificata la 4 stele, in zona Simon-Bran, intr-o unitate de cazare tot de 4 stele, Casa de Lago, de pe malul lacului Snagov si intr-un hotel si o vila de protocol in Bucuresti. Reprezentantii companiei estimeaza ca investitia va fi recuperata in 5-10 ani.

Source: Capital