Afla ce agentii de turism si companii aeriene au avut reclamatii la ANPC

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, ANPC, a inregistrat in primele sase luni ale acestui an 122 de reclamatii de la turistii nemultumiti de serviciile agentiilor de turism.
Cea mai mare pondere a reclamatiilor depuse sunt pentru agentiile din Bucuresti si se refera la vanzarea pachetelor de servicii turistice.
Reclamatiile au vizat nerespectarea contractelor, conditiile de transport oferite, dar si conditiile sanitare ale unitatilor de cazare, a declarat Stelica Nicula, seful Directiei de Control si Supraveghere Piata din cadrul ANPC.
Cele mai multe reclamatii au fost depuse pentru: angentia de turism Shell Tour – 19 reclamatii, urmata de Rex Travel – 16 reclamatii, Big Travel, care a intrat in insolventa la inceputul acestei luni – 12 reclamatii, Concept Tour – 9 reclamatii si agentia Queen Travel – 8 reclamatii.
ANPC a efectuat controale si a dat amenzi acolo unde a fost cazul, dar s-au facut si sesizari la Minister pentru retragerea licentelor agentiilor de turism.
In ceea ce priveste calatoriile cu avionul, ANPC a primit anul trecut 376 de reclamatii care vizau probleme precum anularea zborurilor, intarziere la sosire sau decolare si refuz la imbarcare.
Toate aceste reclamatii au fost cercetate si s-au aplicat un numar de 29 de sanctiuni.
Reprezentantul ANPC a precizat ca reclamatiile la adresa Wizz Air sunt mai greu de solutionat pentru ca operatorul aerian nu are un reprezentant in Romania.
Din totalul de reclamatii, cele mai multe au fost la adresa companiei Blue Air – 74%, urmate de cele ale Wizz Air – 23%. Restul de 3% au fost reclamatii la adresa altor companii aeriene, precum Carpatair, Lufthansa sau Tarom.
Cele mai multe reclamatii, respectiv 128 de reclamatii au vizat anularea zborurilor, 55 de reclamatii au vizat intarzieri la decolare/sosire si 14 reclamatii au vizat refuzul la imbarcare.
In prima jumatate a acestui an, compania aeriana low-cost Blue Air are doar 6 reclamatii din totalul de 25, in timp ce Wizz Air a inregistrat 12 reclamatii. Restul reclamatiilor au vizat companii precum LOT, Turkish Airline si Fly Niki.

Source: Economica