Aeroporturile romanesti au nevoie de o strategie nationala de dezvoltare

Participantii la Romanian Airports Forum – Airport 2007, primul forum dedicat infrastructurii aeriene din Romania, au ajuns la concluzia ca aeroporturile romanesti au, in momentul de fata, o infrastructura precara si ca se impune adoptarea unei strategii nationale de dezvoltare.

Principalele probleme cu care se confrunta aeroporturile din Romania sunt: nivelul scazut al serviciilor, care nu satisface standardele generale ale aviatiei, calitatea pistelor, supraaglomerarea, taxele mari ale unora dintre aeroporturi si dotarile minime.

De asemenea, unele aeroporturi nu au posibilitatea de a opera aeronave de capacitati mari (aproximativ 200 de locuri), folosite din ce in ce mai mult de liniile low-cost. Printre acestea se numara si Aeroportul Iasi, care este la ora actuala o destinatie profitabila pentru operatorii aerieni.

Aeroporturile duc lipsa inclusiv de dotarea necesara dirijarii aeronavelor la aterizare pe timp de ceata. Singurul aeroport care permite aterizarea avioanelor chiar si in conditii de vizibilitate redusa este Aeroportul Otopeni, urmand ca anul viitor si cel din Cluj sa fie dotat cu o instalatie de radionavigatie asemanatoare.

Potrivit ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, in 2008, aeroporturile aflate in subordinea ministerului, respectiv Aeroportul Bucuresti Otopeni, Aeroportul Baneasa, aeroportul din Constanta si cel din Timisoara, vor beneficia de investitii in valoare de 6 milioane EUR.

Asociatia Internationala pentru Transport Aerian, IATA, estimeaza ca Romania va inregistra in perioada 2005-2009 o crestere a traficului aerian de pasageri de 8,5%.

Source: Cotidianul