Aeroportul Henri Coanda Otopeni si Aeroportul Baneasa Aurel Vlaicu au fuzionat

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, CNAB, rezultata in urma fuziunii aeroporturilor Baneasa Aurel Vlaicu si Otopeni Henri Coanda, va intra in proces de privatizare in luna iunie a acestui an.

In prezent, compania se afla in faza de finalizare a procedurilor de fuziune si stabilirea echipei manageriale, urmand ca dupa aproximativ o luna dupa finalizarea procedurilor sa se demareze procedurile de privatizare, a precizat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

Totodata, se are in vedere majorarea capitalului social al noii companii, care in prezent se ridica la aproximativ 143 milioane RON, precum si listarea la bursa.

Compania Aeroporturi Bucuresti va avea aceiasi actionari Ministerul Transporturilor care detine 80% si Fondul Proprietatea care detine 20%.

In urma fuziunii, vor fi elaborate proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii, precum si o politica de marketing si manageriala unitara. Totodata, fuziunea va duce la eliminarea unei eventuale competitii intre cele doua aeroporturi.

In prezent, pentru dezvoltarea celor doua aeroporturi, exista proiecte in valoare totala de 38 milioane EUR, care vor fi finalizate in 2007 si 2008 si care vizeaza sistemul de securitate, telecomunicatiile si instalatii pentru producerea de energie electrica si termica.

In 2005 aeroportul Otopeni a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 50 milioane EUR iar aeroportul Baneasa a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 3 milioane EUR.

Noua companie si-a propus ca, o data, cu fuziunea sa isi reduca resursele alocate procedurilor de achizitie cu 40-50% si sa obtina preturi reduse cu 3-10% datorita achizitiei unui numar sporit de repere.

Compania precizeaza ca se vor diminua stocurile de materiale si piese de schimb si se vor reduce spatiile totale de depozitare cu aproximatv 30% si se vor reduce resursele umane cu 10-20%.

Reprezentantii celor doua aeroporturi au declarat ca nu se vor face concedieri in randul personalului, ci vor fi redistribuiti in activitatile unde exista deficit. Aeroportul Baneasa are aproximativ 200 angajati iar aeroportul Otopeni aproximativ 800 angajati.

Pentru stabilirea taxelor de aeroport si zborurile care vor fi efectuate de pe fiecare aeroport in parte urmeaza sa fie elaborata o strategie.

Directorii celor doua unitati, au declarat ca pe viitor va exista o reorganizare a zborurilor in vederea eficientizarii activitatii, tinand cont de capacitatea celor doua aeroporturi – aeroportul Baneasa are o capacitate estimata la 450.000 de pasageri iar aeroportul Otopeni are o capacitate de 4 milioane de pasageri.

De asemenea, nu s-a clarificat daca cele doua aeroporturi vor fi in cadrul noii companii puncte de lucru sau filiale, caz in care aeroporturile ar avea autonomie proprie, adica si-ar stabili individual taxele pe care le vor aplica, precum si strategia de dezvoltare, au precizat surse de pe piata.

In anuarul realizat de Ziarul Financiar in colaborare cu Capital Partners, aeroportul Otopeni Henri Coanda a fost evaluat la 830 milioane EUR. Valoarea ia in calcul rezultatele financiare din 2005. Terenurile de pe aeroportul Baneasa au fost evaluate inainte de fuzine la 10 EUR/mp.

Varianta ca Baneasa sa devina aeroport de lux nu a fost respinsa de Ludovic Orban, care a precizat ca studiaza si varianta construirii unui nou aeroport in zona de sud a Bucurestiului.
Source: Cotidianul