Aeroportul Baneasa ar putea introduce taxe de zbor diferentiate in orele de varf

Conducerea Aeroportului International Bucuresti Baneasa intentioneaza sa taxeze suplimentar companiile aeriene low-cost ale caror zboruri vor fi efectuate in orele de varf. Stefan Mladin, directorul general al aeroportului, nu a precizat nivelul la care ar putea creste taxa dar a mentionat ca aceasta masura se practica si in alte tari, astfel putandu-se evita aglomeratia pe un aeroport, care a ajuns la maximul capacitatii sale.

Prin majorarea taxei pentru orele de varf, conducerea spera sa solutioneze o problema acuta a aeroportului, respectiv aglomeratia in crestere, cauzata de o dezvoltare accentuata a zborurilor low-cost in ultimii ani. Traficul pe aeroportul Baneasa se va dubla in acest an, la peste 1 milion de pasageri, in pofida faptului ca aeroportul a fost inchis pe perioada verii pentru lucrari de reparare a pistei, in conditiile in care, in primele patru luni, pana la inchiderea pistei, a operat 418.000 pasageri iar anul trecut a operat 700.000 de pasageri.
Aeroportul Baneasa poate procesa maximum 500-600 de pasageri pe ora, respectiv opt curse la decolare si aterizare iar majoritatea cererii de transport este dimineata, intre orele 7.00 si 11.00 si seara.

Deoarece taxele de aeroport se regasesc distinct in pretul biletelor de avion, consecinta ar putea fi o majorare a preturilor acestora iar liniile aeriene vor proceda la o mediere a cresterilor, in functie de cererea inregistrata pentru fiecare ruta deservita. Aeroportul a inceput negocieri cu cinci companii aeriene in privinta alocarii sloturilor, intervalele de timp in care liniile aeriene au rezervate capacitati ale aeroportului, luand in considerare mai multe criterii, un criteriu fiind vechimea companiilor pe aeroport, a precizat Stefan Mladin.

Cu exceptia companiei easyJet, nou intrata pe piata si care, desi avea planificat sa opereze zboruri de pe Aeroportul Baneasa, a decis pentru inceput folosirea Aeroportului Otopeni, celelalte companii care au zboruri din Bucuresti, Blue Air, Sky Europe, Wizz Air, My Air, Alpi Eagles, Wind Jet, Click Air, precum si zboruri charter ale agentiilor de turism, utilizeaza Aeroportul Baneasa.

Conducerea aeroportului a efectuat un studiu de fezabilitate pentru construirea unei aerogari suplimentare, proiect evaluat la cateva milioane de EUR si care urmeaza sa fie aprobat de Ministerul Transporturilor, a adaugat Stefan Mladin.

Source: Cotidianul