Antreprenori români, Florin Maxim, Eugen Zbîrcea și Daniel Nanboe, au investiti 100.000 EUR în lansarea Comarket.ro, un marketplace B2B adresat industriei ospitalității românești.
Comarket este un instrument digital care asigură conexiunea între profesioniștii și furnizorii din comunitatea HoReCa, ce sprijină buna desfășurare zilnică a business-urilor din ospitalitate, restaurante, cafenele și hoteluri.
După o investiție pre-seed a fondatorilor, dezvoltarea platformei Comarket.ro este susținută de o nouă investiție de 250.000 EUR a Infinite IT Solutions, companie de software B2B prezentă pe mai multe piețe, printre care Polonia, România, Ungaria Germania, Croația, Spania și Slovacia.
Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și trendurile din HoReCa, devine investitor strategic în Comarket și va promova platforma în contextul urmăririi misiunii de promovare a digitalizării sectorului și educației antreprenoriale. Astfel, Comarket va fi partener digital în toate proiectele pe care Institutul le inițiază și coordonează.
Principala problemă pe care platforma Comarket o rezolvă este faptul că activitatea de achiziții în cadrul unui business HoReCa se desfășoară în prezent fie prin vizita agentului de teren în locație, fie prin SMS, Whatsapp sau telefon către agentul de zonă. Acest proces este repetitiv, are loc zilnic, iar urmărirea unei comenzi din cele 30 săptămânale presupune de multe ori același flux, astfel încât nu există istoric, centralizare și nici detalii logistice sau paperless business.
Platforma Comarket se adresează antreprenorulul mediu din HoReCa, adică un restaurant de 80 de locuri, cu 5-10 angajați din mediul urban.