Cum s-a schimbat apetitul romanilor pentru vacante in ultimii 10 ani

In ultimii 10 ani, consumul turistic a crescut cu 39%, cel mai mare aport la aceasta crestere avandu-l persoanele cu varsta de peste 55 de ani , respectiv cu 35% din total de crestere, urmate de „aspiranti” (26-35 ani) cu 21%, se arata intr-un studiu realizat de tur-operatorul Bibi Touring.
Totodata, in ultimii 10 ani, persoanele cu venituri mici, sub 200 EUR/persoana, au contribuit cu cea mai mare crestere la consumul turistic, respectiv cu 17%, fapt datorat ofertelor speciale de tipul „Inscrieri Timpurii”, bazate pe reduceri pentru achizitia din timp a biletelor, oferte care nu existau inainte.
In schimb, persoanele cu venituri mai mari si-au pastrat consumul turistic, renuntand totusi la vacantele extravagante de tip „once in a life time”.
Adrian Voican, initiatorul sondajului, director general Bibi Touring si presedintele comisiei de marketing a ANAT, a declarat ca, consumul intern ramane constant la pragul de 50% din total populatie, dar se dezvolta accelerat turismul extern si vacantele mixte. Apetitul romanilor pentru vacantele externe a crescut de 2 ori si jumatate in ultimii 10 ani, de la 9% in 2004, la 24% in 2014. Mai mult, unul din trei turisti romani apeleaza la serviciile unei agentii de turism pentru a cumpara o vacanta.
Totodata s-a constatat o crestere a consumului vacantelor mixte (tara si strainatate) de peste 20 de ori, de la un procentaj de 0,2% in 2004 la 5,4% in 2014.
In 2014, cei mai apropiati de serviciile agentiilor de turism au fost cei care au cumparat vacante externe – 58% fata de 53% in anul 2004, in timp ce pentru vacantele in Romania au apelat 16% dintre respondenti fata de 25% in urma cu 10 ani.
In anul 2014, jumatate dintre cei care au plecat in vacanta s-au informat despre destinatii prin internet, iar 30% prin agentii si 20% prin prieteni, in timp ce, in anul 2004, in Romania internetul se afla abia la inceput.
Conform studiului, a disparut cererea pentru hotelurile de 1 stea si s-a triplat, in schimb, optiunea pentru 4 si 5 stele.
In acest an, 55% dintre turisti prefera sa plece in vacanta cu avionul fata de 21% in 2005. 28% dintre turisti aleg ca mijloc de transport masina proprie, fata de 15% in 2005 si doar 16% mai aleg ca mijloc de transport autocarul, fata de 25% in 2005.
Bugetul de vacanta/familie de sub 1.000 RON este alocat de 11% dintre turisti in 2015, fata de 34% in 2005, in timp ce o suma de peste 4.000 RON este alocata de 17% dintre turisti, fata de 5% in 2005.

Source: Economica

Abonare la newsletter / Subscribe to our newsletter

Alege lista de distribuție / Chose your list

Lists