Pe data de 5 mai au fost deschise plicurile cu documentatia companiilor care intentioneaza sa participe la licitatia brandului de tara. Termenul limita de depunere a ofertelor a fost luni, 4 mai, ora 12:00.
Ministerul Turismului a anuntat ca 13 consortii participa la competitia pentru realizarea brand-ului turistic de tara. Sunt companii din Marea Britanie, Statele Unite ale Americii, Austria, Suedia, Danemarca, Italia, Germania, Spania, Portugalia si Romania.
Cei 13 ofertanti sunt:
– Colorado
– Saatchi & Saatchi Design – lider de asociere, GFK NOP – partener
– Siegel + Gale Limited – lider de asociere, Grapefruit SRL- partener, Flamingo Research Limited – partener
– Saffron Brand Consultants SA – lider de asociere, Brandient Consult SRL- partener, Acacia Avenue Limited – partener
– Kohl & Partner GmbH – lider de asociere, McCann Erickson GmbH – partener
– Brandflight AB – lider de asociere, ReD Associates Holding A/S – partener, Branding Patres SRL – partener
– Inarea Strategic Design SRL – lider de asociere, Cappelli Communication SRL – partener, IPK International GmbH – partener
– Nouveau Monde DDB Ecomonic Interest Group (EIG) (DDB Travel & Tourism) – lider de asociere, Detente Consultants – partener, IPSOS – partener
– BBDO Portugal – lider de asociere, Graffiti BBDO SA – partener, Mercury Research SRL – partener
– Landor Associates GmbH – lider de asociere, Millward Brown – partener
– Hypermedia Solutions LLC dba FutureBrand
– THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – lider de asociere, Taylor Nelson Sofres SA – partener
– SC TBWA Bucuresti SRL – lider de asociere, SC GKF Romania SRL- partener
Comisia Ministerului Turismului urmeaza sa verifice in detaliu documentele depuse si sa stabileasca ofertantii calificati pentru cea de-a doua etapa a licitatiei, etapa in care vor fi depuse si evaluate ofertele tehnice, constand in proiectele de realizare a brandului turistic al Romaniei.
Pentru realizarea brandului turistic national, Romania are alocate fonduri europene de 2 milioane EUR, prin Programul Operational Regional, Axa prioritara 5 – Dezvoltarea durabila si promovarea turismului, Domeniul major de interventie 5.3. – Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica, Operatiunea „Crearea unei imagini pozitive a Romaniei prin dezvoltarea si promovarea Brandului Turistic National”.
Finantarea intregului proiect, de realizare si implementarea a brandului de tara, va fi realizata din fonduri europene, fiind necesare aproximativ 75 milioane EUR. Ministrul Turismului intentioneaza ca proiectul „Brandul turistic al Romaniei” sa fie pus in aplicare in aproximativ sase luni de la semnarea contractului cu cel care va castiga licitatia.
Source: Bloom Biz