Vânzările pachetelor de vacanţă în 2023 sunt aproape de nivelul de dinainte de pandemia de Covid-19, chiar dacă preţurile au crescut comparativ cu 2019.
Sunt cazuri în care vânzările au crescut cu 200% în acest an faţă de 2019, în urma unor strategii de marketing adaptate perioadei de pandemie.
Dezvoltarea unor pachete de vacanţă în ţară sau străinătate în perioada pandemiei a dus la creşterea vânzărilor, chiar dacă în acel interval condiţiile de călătorie impuneau foarte multe reguli.
O altă tendinţă a turiştilor români în ultima perioadă este ocolirea agenţiilor de turism şi rezervarea on-line a vacanţelor, direct la hotelieri sau la apartamente private.
Potrivit unui studiu al Organizaţiei Mondiale a Turismului (UNWTO) – agenţie specializată a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), turismul global este pe cale să recupereze până la finalul anului 2023 între 80% şi 95% din numărul de vacanţe la nivel global.