Turism: 65% din totalul bugetelor alocate pentru cheltuielile de marketing vor merge catre campaniile digitale

Jumatate din investitiile in marketing realizate, in 2018, de jucatorii din piata de turism au mers catre advertisingul digital. Pentru 2019, nivelul investitiilor este asteptat sa creasca si mai mult cu ajutorul noilor tehnologii de deep learning, care permit distributia catre consumatori in timp real a unor oferte cu un grad de personalizare ridicat.
RTB House estimeaza ca specialistii in marketing din sectorul de turism isi vor indrepta atentia si mai mult pe canalele digitale in vara acestui an.
Daca anul trecut aproximativ 50% din cheltuielile de marketing din turism s-au indreptat catre campaniile digitale, pentru acest an previziunile indica o crestere la 65% din totalul bugetelor alocate pentru cheltuielile de marketing. Totodata, este preconizat ca aproximativ 10% din aceste bugete de marketing digital sa fie directionate catre publicitatea programatica.
In conditiile unei cresteri a bugetelor de marketing digital, marketerii au posibilitatea de a incerca sa ajunga la consumatori cu ajutorul reclamelor personalizate prin diverse canale.
Potrivit raportului Travel Industry Marketing Study 20191, 46% dintre specialistii de marketing din turism considera ca distribuirea in timp real de anunturi publicitare personalizate este cea mai mare provocare cu care se confrunta. 
Tehnologia deep learning permite analizarea nu doar a elementelor de baza din comportamentul utilizatorului (ce produse cauta sau care sunt categoriile de produse care ii intereseaza), ci si a mai multor tipuri secundate de date, de informatii.
"Daca ar fi sa ne raportam limbajul corpului, daca analizezi cele mai mici expresii poti sa-ti dai seama inclusiv de intentiile care se afla la nivelul subconstientului. Algoritmii deep learning utilizeaza o tactica similara, facand posibila analiza componentelor mai putin vizibile din comportamentul utilizatorilor”, completeaza Catalin Emilian.
Sistemele de calcul folosesc aceste date pentru a determina care este scopul unui utilizator intr-un magazin si sa prezica ce produs isi doreste sa cumpere. De cealalta parte, algoritmii clasici pot doar sa estimeze ce tipuri de produse ar putea atrage atentia consumatorului.
Potrivit datelor RTB House, campaniile derulate cu ajutorul deep learning au generat cu pana la 41% mai multe click-uri decat campaniile clasice. O astfel de crestere poate fi esentiala intr-un domeniu precum cel al turismului, al modei sau in magazinele care ofera un portofoliu divers de produse, domenii in care numarul de oferte intre diversele categorii de produse este aproape nelimitat.
Deep learning devine si o unealta prin care marketerii sa-si eficientizeze la maximum cheltuielile de marketing, care genereaza rezultate mult mai bune pentru diverse industrii, incepand cu piata auto si divertisment, pana la piata de marketing. Cu ajutorul deep learning industria de turism poate sa genereze in timp real oferte cu preturi, pachete si rezervari alese in functie de fiecare utilizator. Rezultatul final nu este doar o imbunatatire a experientei si a nivelului de satisfactie ale utilizatorului, dar si crearea de campanii programatice mult mai eficiente.

Source: Wall-Street