Segmentul boutique hotelurilor are un potential dezvoltat

In Bucuresti exista in prezent putine boutique hoteluri insa in urmatorii ani acestea se vor dezvolta rapid, mai ales ca patru investitori intetioneaza sa deschida in urmatorii 2 ani astfel de hoteluri in zone centrale din Bucuresti.

Boutique hotelurile au un design si un stil aparte si se diferentiaza de marile brand-uri sau lanturi hoteliere printr-o cazare exceptionala, personalizata din punctul de vedere al serviciilor. De obicei, au un numar mic de camere, foarte bine echipate, dispun de telefon, acces gratis Wi-Fi la internet, baruri si televiziune prin cablu. Clientul tipic al boutique hotelurilor face parte din categoria corporate.

Lunile in care boutique hotelurile inregistreaza un grad de ocupare scazut sunt lunile august si ianuarie iar pe timpul iernii si al verii, au un grad de ocupare de peste 70%. Preturile de cazare nu difera foarte multe de cele ale marilor hoteluri de 3 sau 4 stele iar in Bucuresti, preturile variind intre 70 si 200 EUR.

Ana Maria Moanta, marketing manager Marshal Turism, a declarat ca boutique hotelurile sunt construite in cladiri reamenajate, in mare parte foste unitati hoteliere, situate in zone centrale iar investitia intr-un astfel de hotel variaza intre 1 si 3 milioane EUR.

Primul boutique hotel din Bucuresti a fost Parliament, deschis in urma cu 7 ani. Unitatea detine 20 camere de 4 stele, are o rata de ocupare anuala de 65%-70% si este amplasat in apropierea Palatului Parlamentului. Proprietarii intentioneaza sa deschida in aceeasi zona o noua unitate de 4 stele.

Cel mai cunoscut boutique hotel din Bucuresti este hotel Moxa si este singura unitate care si-a inscris in numele hotelului conceptul. Hotel Moxa detine 24 camere, este clasificat la 4 stele si are o rata de ocupare de peste 75%.

Hotelul Rembrandt este situat in Centrul Istoric din Bucuresti intr-o cladire veche de peste 100 ani, detine 16 camere, este cotat la 3 stele iar in 2006 a inregistrat o rata de ocupare de 79%. Administratorul hotelului Rembrandt, Jerry Van Schaik, intentioneaza sa inaugureze un alt boutique hotel, clasificat la 4 stele, in apropierea locatiei actuale. Lucrarile de constructie vor fi demarate in aceasta luna si vor fi finalizate in septembrie 2008. Investitia se va ridica la 2 milioane EUR iar cladirea va avea peste 30 camere.

In locul fostului hotel Batistei va fi deschis hotel Marshal, care apartine agentiei de turism Marshal. Noul hotel va fi clasificat la 4 stele, va detine 29 camere iar investitia se ridica la 2,5-3 milioane EUR si se estimeaza ca va fi recuperata in 7-8 ani.

Inaugurat in 2003, hotelul Opera face parte din grupul international TH Hotels, este amplasat intr-o cladire veche, detine 33 camere si este clasificat la 3 stele. Peste 80% din clienti sunt oameni de afaceri straini iar rata anuala de ocupare este de peste 78%. In acest an TH Hotels va deschide hotelul Venezia, amplasat in Piata Kogalniceanu. Hotelul va fi clasificat la 4 stele si va detine 50 camere. Insa cel mai mare boutique hotel al grupului TH va fi fostul Palas de pe strada Ion Brezoianu. Hotelul isi va pastra stilul retro si va avea 150 camere de 4 stele, 2 restaurante si sali de conferinta. Singurul hotel al grupului TH, care nu este boutique, este hotelul Central care in acest an va intra in lucrari renovare, destinate atragerii turistilor straini.

In 2004, au fost deschise doua boutique hoteluri, apmplasate in vecinatatea a doua bulevarde centrale si aglomerate. Tiny Hotel este situat in spatele magazinului Unirea iar investitia s-a ridicat la 1,2 milioane EUR, exclusiv terenul si designul interior. Unitatea detine 21 camere, este clasificat la 3 stele iar in 2006 a avut o rata de ocupare de 92%. Cristian Popa, marketing manager al hotelului, a declarat ca in 2008 se urmareste ridicarea nivelului de clasificare la 4 stele si cresterea numarului de camere la 80, lucrarile de constructie urmand a fi demarate spre sfarsitul acestui an, cel tarziu la inceputul lui 2008.

Hotelul El Greco, este situat pe o strada adiacenta Caii Mosilor, detine 16 camere, este clasificat la 4 stele iar investitia s-a ridicat la 2,5 milioane EUR, fara amenajari si teren. Rata de ocupare anuala este de 70%. Radu Tamas, marketing manager El Greco, a declarat ca in acest an se va deschide o noua locatie boutique de 4 stele, tot intr-o zona centrala.
Source: Capital