Romania a participat la World Travel Market 2012 in Londra

In perioada 5 – 8 noiembrie, Romania a participat la World Travel Market – WTM 2012 care a avut loc la Londra. Standul Romaniei, organizat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, MDRT a gazduit 36 de expozanti printre care agentii de turism, hotelieri, transportatori, asociatii de promovare si reprezentanti ai autoritatilor publice locale.
Prezenta Romaniei la WTM a creat cadrul pentru stabilirea de contacte intre delegatia MDRT, condusa de secretarul de stat Cristian Barhalescu, si profesionistii din domeniu, dar si pentru discutarea unor viitoare parteneriate destinate accentuarii prezentei Romaniei pe piata internationala de turism.
Secretarul de stat Cristian Barhalescu s-a intalnit cu Ivo Marinov, adjunct al ministrului economiei din Bulgaria, iar  principalele teme de discutie s-au referit la posibila cooperare pentru o promovare comuna a celor doua tari, din perspectiva Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunarii si cu privire la organizarea de circuite turistice care sa includa destinatii din ambele state, destinate in primul rand turistilor din tari mai indepartate, interesati de astfel de produse.
Barhalescu s-a intalnit la Londra si cu Alexandru Branea, directorul Institutului Cultural Roman de la Londra, iar discutiile s-au axat pe prezenta Romaniei in Marea Britanie nu doar ca destinatie de turism, ci si din punct de vedere cultural.
In viitor, birourile din Londra ale celor doua institutii – ICR si biroul de promovare si informare turistica al MDRT – intentioneaza sa deruleze in parteneriat actiuni care sa genereze interes pentru publicul tinta comun.
De asemenea, MDRT a discutat cu reprezentantii postului Travel Channel despre posibilitatea colaborarii pentru continuarea documentarului “Wild Carpathia”. In acelasi context, acesta s-a intalnit si cu reprezentanti ai postului CNN, cu care a discutat despre strategia de promovare a Romaniei, in special cu ocazia viitoarei editii a Festivalului “George Enescu”, dar si ca destinatie de city-break.
In ceea ce priveste reprezentantii Eurosport, acestia s-au aratat interesati de organizarea, in Romania, in primavara anului viitor, a editiei de iarna a Festivalului Olimpic al Tineretului European – FOTE 2013.
Activitatile de promovare a brandului national de turism in cadrul targurilor de turism reprezinta cheltuieli eligibile din fondurile europene alocate Romaniei in cadrul operatiunii de creare a unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica, prin definirea si promovarea brandului turistic national. Operatiunea se deruleaza prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa 5, Domeniul Major de Interventie 5.3 „Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica”.

Source: Business24

EN RO