Lanturile de cafenele continua sa se extinda pe piata din Romania

In acest an, principalele lanturi de cafenele din Romania si-au continuat planurile de extindere, insa, pentru a-si mentine estimarile facute la inceputul anului, proprietarii acestora au fost nevoiti sa-si regandeasca total strategia: au relocat cafenelele mai putin profitabile, au renegociat chiriile si s-au indreptat mai mult catre centrele comerciale, unde investitia este mai mica, decat catre locatiile stradale, preferate in anii anteriori.

Strategia de extindere a lantului de cafenele Turabo, detinut de omul de afaceri Tudor Niculescu, prevedea pentru intreg anul 2009 deschiderea a 12 noi cafenele, astfel la sfarsitul acestui an reteaua urma sa atinga un numar de 50 de unitati la nivel national. Niculescu a precizat ca pana la sfarsitul anului planul nu va fi finalizat complet, iar numarul total de locatii pe care reteaua il va avea la sfarsitul lui 2009 va ajunge la 47.

Omul de afaceri a declarat ca, in ceea ce priveste strategia viitoare, investitiile se vor indrepta mai mult spre centrele comerciale pentru ca au devenit cele mai flexibile din punctul de vedere al chiriilor si al conditiilor oferite.

Investitia intr-o cafenea dintr-un centru comercial ajunge la 80.000 – 100.000 EUR, in timp ce pentru o locatie stradala este nevoie de o suma cel putin dubla, a precizat Niculescu.

Lantul de cafenele Bourbon Cocktail&Coffee numara la inceputul acestui an 13 locatii, iar la sfarsitul anului va avea peste 20 de cafenele la nivel national. Noile unitati au fost dezvoltate in sistem de franciza.

Ciprian Maer, directorul de franciza al companiei Bourbon, a declarat ca in prezent compania are 18 cafenele in toata tara, insa pana la sfarsitul anului vor mai fi deschise inca trei unitati: una la Predeal si alte doua in cele doua turnuri City Gate, din Bucuresti.

Ca si lantul Turabo, cafenelele Bourbon Cocktail&Coffee acorda prioritate locatiilor din mall-uri, in detrimentul celor stradale.

Reteaua Gloria Jean’s Coffees a preferat o strategie de extindere diferita in functie de oras.

In 2009, Gloria Jean’s Coffees a deschis doua noi cafenele si a relocat una din centrul comercial Plaza Romania in AFI Palace Cotroceni, din motivul costurilor mai mici, dar si datorita apropierii dintre cele doua mall-uri, ceea ce i-a permis sa ramana prezent in aceeasi zona.

Radu Marinescu, general manager al retelei Gloria Jean’s Coffees, a declarat ca pentru Bucuresti se orienteaza spre locatiile stradale pentru extindere, iar pentru provincie va miza pe mall-uri.

Source: Business Standard

EN RO