Evolutia turismului mondial in 2010

Anul 2010 se anunta mai optimist pentru industria hoteliera decat cel care a trecut, dar nu sunt asteptate cresteri semnificative decat spre sfarsitul anului 2010 si inceputul lui 2011, relateaza UN World Tourism Organization, WTO.

Potrivit estimatilor WTO, in acest an se va inregistra o crestere modesta a turismului global, de pana la 3%.

Turismul leisure continua sa surclaseze segmentul de turism de afaceri, iar acest trend va continua. Pe fondul scaderii drastice a turismului de afaceri, hotelierii au optat pentru un marketing agresiv in favoarea turismului leisure.

Thorsten Kirschke, COO in cadrul Carlson Hotels Worldwide, apreciaza ca acest trend va continua si in 2010, motiv pentru care a inceput sa promoveze intens oportunitatile de management in ceea ce priveste destinatiile leisure si statiuni.

Cu toate ca lantul hotelier Carlson este optimist in ceea ce priveste segmentul de intalniri si conferinte in 2010, potrivit unui studiu efectuat in luna octombrie 2009 de National Business Travel Association, 71% dintre cumparatorii de turism corporate din SUA intentioneaza ca in 2010 sa reduca din numarul calatoriilor care nu sunt esentiale.

De asemenea, Dolce Hotels and Resorts si-a relocat personalul, de pe turismul de business, pe segmentul leisure.

Jumatate din companile care au participat la studiu au declarat ca intentioneaza sa diminueze cheltuielile pentru turism si in 2010 cu peste 10%, in timp ce un sfert din cei chestionati au declarat ca isi vor mentine bugetul.

In Europa, 19% din companiile chestionate au precizat ca intentioneaza sa taie din costurile alocate turismului.

Luis Riu, CEO in cadrul lantului hotelier Riu Hotels&Resorts, a declarat ca lantul nu se va alatura strategiilor de diminuare a preturilor doar pentru a umple camerele de hotel. Compania prefera rate de ocupare scazute si mentinerea actualelor tarife apropiate de realitatea acestui an.

Promotiile cu valoare adaugata reprezinta strategia preferata a lantului hotelier international Marriott pentru turistii leisure, insa aceste masuri nu sunt suficiente pentru a reusi sa converteasca privitorii in cumparatori.

Anularea tarifelor de rezervare, taxele de uzura si disconturile F&B se afla in randul celor mai comune concesii facute de hoteluri pentru a atrage clientii, a declarat Laura Paugh, vicepresedintele Marriott pe relatii de investitii.

Un studiu realizat in luna octombrie 2009 de TRI Hospitality Consulting releva ca peste jumatate dintre respondenti se asteapta ca hotelurile lor sa isi mentina sau sa-si creasca profitul in ultimul trimestru din 2009.

Turismul international a generat 642 de miliarde de euro in 2008, potrivit datelor World Tourism Organisation, WTO.

Source: Financiarul