Directorul Tarom a prezentat situatia companiei

La trei luni de la instalarea in functia de director general al companiei aeriene Tarom, Christian Heinzmann a facut primele declaratii de ceea ce a gasit in cadrul companiei.
Unul dintre contractele cu probleme este cel pentru inchirierea unui spatiu pentru agentia Tarom de la Paris, pentru care se plateste 10.000 USD/luna. Este un contract pe 9 ani pentru o cladire pe Avenue d’Opera si s-a incercat inchiderea acestui contract, insa este imposibil. Contractul mai e valabil pentru inca 3 ani si nu se poate subcontracta.
Un alt contract de care managerul privat ar vrea sa scape este cel cu Amadeus, compania care furnizeaza platforma pentru rezervari. Heinzmann doreste o platforma independenta, un sistem propriu de rezervare, usor de folosit de clienti, asa cum au si companiile aeriene low-cost.
Compania a decis sa inchida agentiile Tarom din Viena, Paris, Frankfurt, Roma, Londra, Budapesta si Tel Aviv, insa vor ramane deschise birourile din incinta aeroporturilor.
Heinzmann a mai declarat ca vor fi evaluati si cei peste 2.000 de angajati. Daca exista vreun abuz din partea unui angajat, va inceta. Sunt oameni care lucreaza din greu si altii care stau acasa. Asta nu se va mai intampla, a precizat Heinzmann. 
Marea problema a Tarom este birocratia. Heinzmann a precizat ca sunt necesare multe aprobari atunci cand se doreste achizitia unor piese, spre exemplu, in regim de urgenta, si care depasesc valorea de 15.000 EUR. Heinzmann spune ca pentru acest lucru trebuie sa dispuna realizarea unei licitatii.
Birocratia este cea mai mare amenintare, lipsa de flexibilitate ne face sa nu fim competitivi.
Totodata, toate contractele cu cei 30-40 de furnizori vor fi renegociate. Este vorba de OMV, Air BP, Aeroportul Henri Coanda, Alpha Rocas, Globeground, dar si de companiile care furnizeaza servicii de asigurare, cei care furnizeaza servicii de comunicatii, dar si pentru cazarea echipajelor.
Directorul Tarom spune ca sunt contracte semnate pe perioade de 3, 4 si 5 ani, care nu pot fi schimbate, dar asta nu-l impiedica sa ceara renegocierea lor. Chiar daca nu vor sa faca acest lucru, noi suntem pregatiti sa rupem contractele cu toate consecintele legale, a mai adaugat Heinzmann.
Heinzmann vrea ca avioanele Tarom sa fie mai mult in aer decat la sol. In prezent, un avion face o singura destinatie pe zi, desi ar putea ca dupa Londra, sa zboare la Roma.
Compania opereaza opt ore de zbor pe Boeing si Airbus, pe ATR mai putin, dar nu e suficient din punctul de vedere al profitabilitatii. Numarul de zboruri este foarte mic. Durata de pregatire a avionului, din momentul in care aterizeaza si pana la decolare este foarte mare, de 3 ore. In mod normal acest lucru ar dura 45 de minute. Vrem sa crestem zborurile per avion. 12-14 ore ar fi suficient, a mai declarat directorul Tarom.
Din aceasta primavara, Tarom va introduce zborurile catre Praga in sistem de code-sharing cu Czech Airlines, dar va lansa si doua rute din Iasi spre Londa si Paris.
Zboruri directe vor fi lansate si spre Amman si Beirut si se va creste capacitatea spre Amsterdam.
Aceste masuri, care sunt incluse īn planul de management, nu vor afecta preturile biletelor, despre care managerul privat spune ca sunt legate de respectarea regulilor impuse de IATA.

Source: Economica

EN RO