Companiile low-cost vor sa opereze si zboruri transatlantice

Urmatorul pas pe care companiile low-cost ar trebui sa-l faca pentru a-si spori profitabilitatea este extinderea numarului de rute deservite, la nivel mondial.

La doi ani si jumatate dupa ce directorul operatorului aerian low-cost Ryanair a vehiculat ideea unor zboruri ieftine intre Londra si New York, cu bilete la preturi de 10 USD, niciuna dintre companiile low-cost nu s-a incumetat, pana in prezent, sa treaca pe cealalta parte a Atlanticului.

Insa dificultatile financiare cu care se confrunta operatorii mai mari i-au facut sa studieze mai bine aceasta situatie.

Pana in prezent, singura regiune in care modelul de transport pe distante lungi si la tarife reduse a avut succes este ruta Australia – Asia.

In ceea ce priveste distantele mai lungi, operatorii aerieni mai ieftini au intampinat diferite bariere, pornind de la costuri si logistica pana la asigurarea confortului pasagerilor.

Zborurile pe distante lungi cu un operator low-cost aduc economii de pana la 50% pentru clienti comparativ cu tarifele percepute de o companie conventionala de transport aerian.

Operatorii aerieni permit in general pasagerilor sa isi ia un bagaj de mana, iar pentru bagajul de cala se platesc comisioane suplimentare. Totodata, pasagerii pot alege sa cumpere mancare la bord sau sa isi aduca propriile gustari, in timp ce activitatile de divertisment pot fi oferite tot contra-cost.

Unele companii low-cost din Asia au incercat sa isi extinda operatiunile catre Europa si America de Nord, insa doar o mica parte dintre ele au reusit.

Compania norvegiana Feel Air intentioneaza sa lanseze in primavara viitoare zboruri de la Oslo si Stockholm catre Aeroportul John F. Kennedy din New York si catre Aeroportul International de la Bangkok.

Source: Bloom Biz