Companiile low-cost sustin dezvoltarea turismului european

Dezvoltarea companiilor de transport aerian low-cost a avut ca efect dezvoltarea turismului in tarile in care acestea opereaza.

In perioada ianuarie-august 2005, numarul calatoriilor cu avionul, reprezentand 49% din totalul calatoriilor in strainatate, a crescut cu 9%, acest lucru datorandu-se in principal dezvoltarii companiilor low-cost. Tarile in care companiile low-cost au avut cea mai mare cota de piata au fost Spania cu 47%, Irlanda cu 47%, Marea Britanie cu 40%, Italia cu 37%, Cehia cu 34%.

Pentru tarile din centrul si estul Europei, companiile low-cost au fost cel mai important factor al dezvoltarii turismului. Astfel, in acest an, in Estonia turismul a crescut cu 77%, in Polonia cu 47% iar in Slovacia cu 46%.

Un alt aspect pozitiv este acela ca, potrivit studiului European Travel Monitor, prezentat la Londra la World Travel Maket, cresterea cererii pentru calatoriile low-cost nu a avut consecinte asupra nivelului cheltuielilor de vacanta ale turistilor.
Source: Capital