BUCHAREST BENCHMARKING REPORT: bilant 2009 pe piata hoteliera la 3 si 4 stele

In 2009, gradul mediu de ocupare al hotelurilor de 3 stele din Bucuresti a scazut la 37,3%, fata de 2008, cand acesta era de 59,2%, iar tariful mediu s-a diminuat la 213 RON/camera pe noapte, de la 240 RON, potrivit studiului BUCHAREST BENCHMARKING REPORT efectuat lunar de compania de consultanta Fivestar Hospitality.

Conform studiului, gradul mediu de ocupare al hotelurilor de 4 stele a scazut de la 54,5% in 2008, la 41,5% anul trecut, iar tariful mediu a coborat de la 314 RON la 271 RON.

BUCHAREST BENCHMARKING REPORT este un serviciu care a inceput sa se extindata pe piata din Bucuresti cu sase luni in urma si care se concentreaza in prezent pe datele operationale ale hotelurilor de 3 si 4 stele. In prezent, esantionul este format din 3.200 de camere, reprezentand aproximativ 40% din oferta acestor categorii hoteliere.

Din cele peste 10.000 de camere de hotel in Bucuresti, 5.210 sunt clasificate la 4 stele, iar 2.920 la 3 stele.

Sorin Ionescu, managing partner Fivestar Hospitality, explica scaderea tarifelor si a gradului de ocupare atat prin reducerea cererii, cauzata de criza economica, cat si prin faptul ca in 2008 numarul de camere de hotel din Bucuresti a crescut cu 47%, fiind deschise hoteluri printre care si Radisson Blu, Rin Grand si Ramada Plaza. Hotelurile deschise in 2008 au cumulat 3.450 de camere, iar in 2009 au mai fost inaugurate alte 530 de camere, reprezentand proiecte incepute in anii din urma si finalizate anul trecut.

Potrivit reprezentantului Fivestar Hospitality, daca in anul 2007 diferenta dintre tariful mediu la 4 stele si cel de la 3 stele era de 95 RON, aceasta a scazut la 74 RON in 2008 si la 58 RON anul trecut. Reducerea acestei diferente se datoreaza presiunii atat a tarifelor mai mici practicate de hotelurile de 5 stele, cat si a pragului de rentabilitate. Pragul de rentabilitate se situeaza in general din punct de vedere al gradului de ocupare in jurul valorii de aproximativ 40%, insa depinde de multi factori cum ar fi tariful mediu practicat, nivelul de servicii oferite in hotel, clasificare, structura de costuri, a declarat agentiei MEDIAFAX Sorin Ionescu.

Pentru acest an, reprezentantul Fivestar Hospitality prevede o stagnare a evolutiei tarifelor, insa o crestere usoara a gradului mediu de ocupare, incepand din al doilea trimestru, odata cu usoara revenire asteptata a cererii.

„Va fi foarte greu sa se mai revina la tarifele din trecut. Cred ca tarifele vor ramane la un nivel similar cu cel din prezent cel putin 2 ani”, a declarat Sorin Ionescu.

Serviciul BUCHAREST BENCHMARKING REPORT se va extinde atat in Bucuresti cat si in principalele orase din tara. Hotelurile participante beneficiaza astfel de informatii rapide despre evolutia pietei hoteliere in care activeaza. Datele operationale, precum gradul de ocupare si tariful mediu, sunt tratate in regim de confidentialitate, iar rapoartele primite de hotelierii beneficiari contin comparatia parametrilor proprii cu media parametrilor hotelurilor cu care se afla in concurenta.

Fivestar Hospitality, prin serviciile personalizate, prin standardele internationale de excelenta practicate, actioneaza independent ca lider in piata de consultanta HOTEL TOURISM & LEISURE, aducand valoare afacerilor din industria ospitalitatii din Romania si Europa de Sud-Est, in cadrul parteneriatului strategic cu Horwath HTL,  Zagreb.

Source: Banii Nostri

EN RO