Blue Air si Wizz Air se lupta pentru pozitia de leader pe piata low-cost din Romania

Primele doua companii de pe piata locala low-cost, Wizz Air si Blue Air, estimeaza ca transportul aerian low-cost isi va mentine tendinta de crestere si in 2010, insa intr-un ritm mai lent decat anul acesta.

Fiecare jucator are ca obiectiv pozitia de lider al pietei, insa strategiile folosite vor fi in continuare diferite. Asftel, Blue Air ia in calcul investitiile, amanandu-le pe cele care nu sunt absolut necesare, iar Wizz Air alege sa continue politica de eficientizare a costurilor.

Anul acesta, compania romaneasca a fost depasita de operatorul din Ungaria in ceea ce priveste traficul de pasageri.

Natasa Kazmer, director corporate communication si public affairs la Wizz Air, estimeaza ca numarul de pasageri din acest an va fi de aproximativ 1,7 milioane, asa cum au estimat si reprezentantii Blue Air.

Blue Air se astepta ca si anul 2010 sa fie la fel de dificil ca 2009.

In aceasta vara, in lupta pentru ocuparea primului loc in piata low-cost din Romania, Blue Air si Wizz Air au incercat sa atraga un numar cat mai mare dintre clientii companiei My Air care a intrat in faliment. MyAir transporta, in medie, 3.500 de pasageri pe saptamana dinspre si inspre Romania.

In primele sase luni ale acestui an, Wizz Air a depasit ca trafic de pasageri operatorul Blue Air, inregistrand o crestere de 86% fata de primul semestru al anului trecut, ajungand la 700.000 de pasageri.

Compania ungara intentioneaza sa lanseze noi rute si sa isi mareasca reteaua, estimand ca va transporta peste 2 milioane de pasageri din si spre Romania in 2010.

Source: Business Standard

EN RO