ANT intentioneaza sa modifice modul de promovare a ofertei interne de turism

Autoritatea Nationala pentru Turism, ANT, intentioneaza sa schimbe modul de prezentare a ofertei interne de turism. Presedintele ANT, Monica Barbuletiu, a declarat ca intentioneaza sa promoveze cele mai importante destinatii prin intermediul unor emisiuni sau reportaje televizate.

Strategia autoritatii are la baza cofinantarea realizarii unor productii de televiziune axate in principal pe promovarea turismului de agrement, rural si cel activ.

In plan extern, Romania va fi promovata in continuare cu ajutorul aceluiasi slogan ca si pana acum “Romania – simply suprising”.

Monica Barbuletiu a declarat ca unele spoturi publicitare care promovau ofertele turistice interne prin bungee jumping, prin japonezi care se plimba pe cai sau prin cioplitul unor porti maramuresene, vor fi modificate si vor fi prezentate spre sfarsitul acestui an. In schimb, la unele creatii publicitare, destinate a fi difuzate la radio, s-a renuntat, dupa ce specialistii au constatat ca trebuie modificate in totalitate.

In ceea ce priveste refacerea destinatiilor afectate de stirile privind gripa aviara, Monica Barbuletiu, intentioneaza sa le promoveze in emisiuni de televiziune, eventual cu transmisiuni in direct, de cateva minute, din diferite locatii reprezentative.

Pentru aceasta insa este nevoie ca initiativa de modificare a legislatiei privind achizitiile publice sa fie aprobata, astfel incat ANT sa poata finanta sau cofinanta si emisiuni televizate.

Presedintele ANT a declarat ca proiectul de promovare initiat de Autoritatea de Turism a trecut de Ministerul Transporturilor, fiind in curs de avizare la Ministerul Finantelor.

Pentru acest an, bugetul de promovare al ANT, atat la intern, cat si extern, este de aproximativ 23,5 milioane RON.

Monica Barbuletiu intentioneaza sa separe activitatea de autorizare de cea de control din cadrul ANT, astfel incat cei care fac autorizare sa nu se mai ocupe si cu controlul structurilor turistice.

Totodata, in acest an, presedintele ANT are in vedere sporirea numarului de angajati ai birourilor de promovare turistica ale Romaniei in strainatate, dat fiind ca numarul actual al acestora este insuficient iar activitatea este in crestere.
Source: Adevarul