ANAT intentioneaza sa promoveze turismul balnear in Europa

Autoritatea Nationala pentru Turism, ANT, intentioneaza sa promoveze turismul balnear romanesc in randul populatiei europene, mizand, in acest sens, pe accentuarea procesului de imbatranire, care va impune, cu timpul, o serie de tratamente medicale. In aceasta incercare, ANT intentioneaza sa apeleze la ajutorul diasporei.

ANT apreciaza ca punctele slabe ale turismului romanesc sunt in prezent reprezentate de calitatea serviciilor, preturile ridicate in raport cu nivelul calitativ al serviciilor, infrastructura insuficient dezvoltata, forta de munca slab pregatita, abilitatile reduse de management si marketing.

Patronatul isi va concentra strategia de comunicare pe 3 grupe de tari, pietele turistice europene, America de Nord si Asia de Est si Sud-Est, cu intentia de a recastiga pietele traditionale – Germania, Benelux, tarile scandinave, de a familiariza publicul american, prin implicarea diasporei, cu atractiile turistice ale tarii si de a elimina perceptiile negative privind Romania.

Daca pana in prezent litoralul era puternic promovat, pe viitor Romania se va axa in principal pe turismul cultural, rural, activ si balnear, intentionand sa promoveze obiective turistice emblematice, cum ar fi bisericile din Moldova, Transilvania si Maramures, Manastirea Horezu, cetatile dacice din Muntii Orastiei, Sighisoara, Delta Dunarii, Parcul National Retezat.

In 2006 Guvernul a alocat de la buget 325 milioane EUR pentru diferite proiecte multianuale de dezvoltare a infrastructurii turistice si 19,4 milioane EUR au fost alocate pentru campanii de promovare.

In perioada 15-18 martie, Romania a participat cu 10 firme la Salonul Mondial de Turism, la care au fost prezenti 747 de expozanti din 67 de tari, prezentand 284 de destinatii turistice. Destinatia principala promovata de Romania la Paris este orasul Sibiu, capitala culturala europeana in 2007, litoralul romanesc, turismul cultural, cel balnear si Delta Dunarii.
Source: Curierul National

EN RO