ANAT – FAPT – FIHR – ANBCT Romania acuza Primaria Capitalei pentru cheltuirea ineficienta a banilor pentru promovarea turistica a Bucurestiului

Intr-un comunicat de presa comun, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism, ANAT, Federatia Asociatiilor de Promovare Turistica, FAPT, Federatia Industriei Hoteliere din Romania, FIHR si Asociatia Nationala a Bucatarilor si Cofetarilor din Turism, ANBCT Romania acuza Primaria Capitalei de cheltuirea ineficienta a banilor publici pentru asa-zisa promovare turistica, facuta fara profesionisti, semnand un parteneriat pentru promovarea Bucurestiului cu un ONG recent infiintat.
Mai jos redam comunicatul emis de ANAT – FAPT – FIHR – ANBCT Romania.
„Operatorii de turism din Bucuresti, agentii de turism si hotelieri, au luat la cunostinta din presa centrala despre initiativa Consiliului Local al Municipiului Bucuresti de a incheia un parteneriat pentru promovarea destinatiei turistice Bucuresti cu un ONG recent infiintat, precum si de intentia Primariei Bucuresti de a aloca sume importante de bani pentru elaborarea unui slogan si imn al Bucurestiului.
Dorim sa informam pe aceasta cale opinia publica cu privire la eforturile facute de patronatele din turism, in ultimii 7 ani, pentru a pune bazele unei promovari coerente a destinatiei turistice Bucuresti – si anume prin intermediul unei Asociatii de Promovare si Dezvoltare Turistica a Municipiului Bucuresti, dupa modelul entitatilor similare din toate capitalele europene.
Operatorii din turism considera ca singura solutie coerenta in acest sens este o astfel de asociatie care sa adune in acelasi loc toti jucatorii care contribuie la crearea unui produs turistic hotelierii, agentiile de turism, transportatorii, gastronomii, autoritatile locale si centrele cu atributii in turism, organizatorii de evenimente, expozitii si targuri, gastronomii, taximetristii etc.
Dupa eforturi indelungate ale ANAT si asociatiilor hoteliere pentru infiintarea unei asemenea Asociatii, Primaria Bucuresti a decis sa infiinteze, in anul 2010, o asociatie de acest tip, dar fara prezenta reprezentantilor hotelierilor si ai agentiilor de turism. Asociatia astfel infiintata la acel moment (Asociatia Turistica a Municipiului Bucuresti), si care este condusa de Primarul General al Municipiului Bucuresti – nu a reusit, asa cum era de asteptat, in trei ani de zile, sa realizeze nici un proiect semnificativ de promovare pentru Bucuresti.
In acest context, inca de la mijlocul anului 2012, ANAT, FIHR si alti operatori de turism au reluat discutiile cu reprezentantii Primariei Bucuresti, pentru a pune bazele unei noi entitati, similara cu cele infiintate de noi si care functioneaza in Romania, sub cupola Federatiei Asociatiilor de Promovare Turistica din Romania ( FAPT), si anume Asociatiile de Promovare si Dezvoltare a Turismului LITORAL-DELTA DUNARII, PRAHOVA, BRASOV, SIBIU, SIGHISOARA, BUCOVINA, MARAMURES, VRANCEA etc, create in sistem de parteneriat corect public-privat, asa cum prevede Master Planul pentru Turism creat de expertii Organizatiei Mondiale a Turismului, pentru Romania, in anul 2007.
In ciuda discutiilor purtate si a deschiderii aratate de catre Primarie, pana la finalul anului 2012 proiectul nu s-a putut realiza.
In acest context, ne exprimam nedumerirea fata de actiunea recenta a Primariei de a semna un contract de colaborare cu un ONG infiintat in data de 4 ianuarie 2013 si care are ca scop promovarea destinatiei turistice Bucuresti. Ne punem intrebarea care mai este scopul existentei actualei si ineficientei structuri de acest tip, in care Primaria este deja membru si chiar Presedinte.
Ne permitem pe acesta cale sa invitam inca o data reprezentantii autoritatii locale din Bucuresti la un dialog care sa aibe ca scop un parteneriat de tip ONG public-privat, in care sa participe toti jucatorii din industrie si administratie, luand ca model orice capitala europeana importanta. Consideram ca orice alta varianta pentru promovarea coerenta a orasului Bucuresti va fi sortita esecului, ca si pana in prezent.
Prin urmare lansam un apel catre autoritatile din Bucuresti – nu doar pentru a nu mai cheltui ineficient banii publici pentru asa-zisa promovare turistica, facuta fara profesionisti, dar si pentru a face pasii corecti si necesari stabilirii unui cadru propice, care sa ajute atat industria turistica din Romania cat si autoritatile responsabile.”

Source: Business24

EN RO